-11 kg -24 cm

 
Tänkte skriva ett litet inlägg om mina tre månader med Paleo.

Började Paleo training challenge 12 februari och till den 12 maj så hade jag tappat 11 kg i vikt och 24 cm över magen.

Jag är sjukt stolt över mig själv, och förstår inte riktigt själv att jag tappat så mycket!
 
Förra året när jag körde så tappade jag ca 8 kg, men kroppen är en helt annan nu! Då fuskade jag lite då och då med bla godis,  men nu har jag inte tagit en enda godis bit!
För första gången någonsin så ser jag faktiskt smååå konturer av magmuskler på min degmage.
Alla mina byxor är för stora och jag har faktiskt blivit fastare o starkare än på mycket mycket länge, tack vara "Träning som ger resultat, Mage rumpa lår av Annika Sjöö".
 
Och det bästa av allt är min mage, den mår så bra! (förutom när jag dricker kaffe, men där får jag skylla mig själv).
Någon skrev till mig på facebook: 
 

Vad är meningen? Det viktigaste är väl att leva och njuta av livet, äta gott, röra på sig, då behöver man inte kämpa på med ett inrutat livet. Livet är här och nu, inte sedan....

 

Mitt svar: det är väl bra om man fungerar så att man kan äta vanlig mat och röra på sig utan att må dåligt och gå upp i vikt. Tyvärr fungerar inte min kropp så.  Som du vet så har jag haft problem med min mage sedan jag var sju år. Nu har jag ÄNTLIGEN hittat ett sätt att få bukt med magproblemen. Jag tvingar ingen annan att äta som jag eller att avstå socker, gluten, mejeriprodukter som jag gör. Jag gör detta bara för MIG. Så meningen är att få leva ett liv utan ständigt magont, att vara pigg och frisk och glad.

 

Så är det mina vänner, säger bara I LOVE PALEO :] "Paleo så gott o så enkelt"

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0