...

Jag hatar den. Den förstör så många liv. Den äter upp dig inifrån. Den finns överallt. Den är äcklig. Den är hemsk.
Den tar den du älskar ifrån dig. Alltför tidigt, och alltid med smärta och en stor rädsla.
Man kan inte skydda sig ifrån den, den kommer när du minst anar det.

Det värsta är att den ligger i släkten. Och den kryper allt längre ner i åldrarna.
Jag har sett den på nära håll, och jag avskyr den. Jag är livrädd för den.
När jag tänker på att någon mer i min närhet skall drabbas av den får jag ont i magen.

Cancer är dess namn, den är min värsta fiende, och min värsta mardröm.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Cancer är verkligen otäckt, jag känner som dig. Jag får dödsångest av att tänka på att så många får den sjukdomen. Men kom ihåg att många överlever den!!
Igår fick jag träffa er härliga son. Oj vad han pratar nu, jättekul att se framstegen. På fm hade han gympaskorna på sig och gick mot en lerig vattenpöl, jag sa "Sebbe, gå inte ner där nu så du blir blöt". Då bara tittar han på mig och skiner upp som en sol och stampar rakt ner i den. Så härligt så man har inte hjärta att ta bort dem när de ha så kul. men det blev ombyte till stövlar sedan ;-).
Ha det bra och sköt om er/Jeanette

2007-08-30 @ 17:13:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0