Det här med socker...


Att helt utesluta socker, är lättare sagt än gjort. För socker finns verkligen överallt.
Senaste studien som det skrivs om är att det tillochmed finns socker i te!
 
Jag försöker så gott det går att utesluta socker i min paleokost. Jag läser på allting jag köper och försöker att undvika att äta det som har socker i innehållsförteckningen.
Fryst kycklingfilé... tillochmed i det finns det socker! Men vad göra, det är bara att äta om man vill ha kyckling.
Ska man helt utesluta socker alltså helt helt helt så kan man inte äta någonting i princip.
Men som sagt, jag försöker i största möjliga mån att utesluta det i min kost för tillfället.

Jag mår SÅ MYCKET BÄTTRE när jag äter som jag gör.
 
Dock talar bilden ovan om hur det är, att man ständigt måste försvara vad man äter och inte. Vilket jag tycker är sjukt. Väljer du att äta socker och godis osv så gör det då jag tänker inte ifrågasätta dig, kanske fungerar det för din kropp. Men just nu väljer jag att inte göra det för att jag mår BRA av det.

Det är inte bara mat man måste försvara, även annat... men mat verkar vara ett känsligt ämne. Ja det vet vi ju alla.
 
Mia Skäringer skriver väldigt mycket om kropp o dieter just nu, och jag kan hålla med henne till viss del.
Men jag citerar det Annika Sjöö skriver, för det stämmer in precis på mig:
Jag mår fantastiskt bra av att till största delen äta paleokost! Min mage har aldrig mått så bra OCH jag håller mig i form! Jag personligen behöver en kosthållning att följa, annars funkar det inte. Inte för mig i alla fall! Jag vet vad jag ska välja och vad jag inte ska välja och det tycker jag är bra. Jag behöver bli vägledd.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0