Mina 30 dagar med Paleochallenge.

Så var mina 30 dagar med Paleochallenge över. Jag klarade det!
För att summera det hela...
 
Första veckan gick jättebra var taggad, men dock väldigt sötsugen. Längtade så efter godis och OST!
Sedan gick det över, jag kände mig pigg och det gick faktiskt oväntat bra. Men jag antar att jag fungerar så, att har jag bestämt mig och jag har spelregler så håller jag mig till dem.
Det bästa med detta är min mage, som alltid krånglar den har varit i toppskick hela månaden! (Utom 2 ggr då jag druckit kaffe...)
Inte ens när det var "den där veckan" blev jag uppsvälld eller fick migrän som jag alltid brukar få.
Imorse testade jag mina jeans, som liksom ska vara måttstocken för dessa dagar. Då jag varken mätte mig eller vägde mig innan. Och wow! Vilken skillnad på byxorna! Innan satt de TIGHT och min mage hängde över och idag var byxorna näst intill för stora. Jag har ätit god mat och god frukt under hela tiden, jag har aldrig varit vrålhungrig och framförallt så har jag mått SÅ BRA!
Nu är min challenge över, men jag kommer fortsätta med Paleokosten. Men det blir till 90% paleo ungefär.
På helgerna kommer jag dricka lite vin till maten och äta lite lyxigare mat och kanske kanske någon bit mörk choklad. För mig har det trots allt varit en stor omställning då vi hade liksom gått över gränsen innan och åt godis eller annat gott varje kväll. Nu har jag inte ätit godis eller någonting onyttigt på 31 dagar och jag är stolt över mig själv! Nu är det bara att köra vidare, äta bra och träna så kanske det blir ännu mer resultat och jag vet att jag kommer må bra! :]
 
Paleo är inte en diet... det är en livsstil. :]
 
 Unnade mig ett litet glas rött i fredags, mmm!

Kommentarer
Postat av: Crixan

Grattis!
Du har verkligen en god självdisciplin människa! :) och som sagt, jätte kul att det funkade så bra för dig och magen :)
Ska läsa på lite mer om kosten och kanske prova den jag med ;D

2013-03-18 @ 05:12:09
URL: http://bustjejan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0