Grått hår...

Mitt lilla hjärta Alex satt nog och funderade en massa i bilen i bilen till dagis igår morse...

-Mamma, hur kommer du och pappa vara sedan?
- Sedan...hur menar du?
- Ja men sedan, som farfar och morfar?
- Jaha, jo om du och Sebbe får egna barn blir vi farmor och farfar.
- Ja... men hur kommer ni se ut?
- Ungefär som nu...fast vi kanske kommer få grått hår.
Då blev han tyst, och när jag öppnade dörren för att släppa ut honom har han tårar i ögonen.
- Åh mamma... jag vill inte att du ska få grått hår. Jag tycker du är så fin nu, säger han och smeker mitt hår. Sedan tar han min hand, pussar den och säger: Åh jag älskar dig mamma!

Sedan ville han inte att jag skulle lämna honom på dagis... Han kramade mig hårt.
- Hjärtat, jag lovar dig att jag inte får grått hår idag.
- Lova mamma, Lova!

Lilla hjärtat mitt, vilka funderingar han har <3

Kommentarer
Postat av: Nina

Åh vad gulligt. Man slutar aldrig förvånas över hur kloka och fantastiska de är.

2013-03-19 @ 18:34:24
URL: http://thepioneer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0