5:2

 
 
Jag har funderat några veckor på att testa 5:2 dieten.
Alla som känner mig o har följt denna blogg vet att jag testat ett antal "dieter", "livsstilar" osv och nu är det dags för denna!

På semestern har jag frångått allt vad Paleo heter som jag följde tidigare. Och för det har jag fått betala med viktuppgång och magont. Idag har jag så ont i magen att jag vissa stunder inte kan sitta rakt för det smärtar för mkt.
 
Så nu kastar jag mig lite snabbt in i 5:2 blandat med Paleo. Jag kommer alltså "fasta" två dagar i veckan och äta som "vanligt" de andra fem. Med fasta menas att man inte får överstiga 500 kalorier om dagen.
Och eftersom jag skulle springa med mamma på stan idag och hon inte äter lunch så passade denna dag tipp topp att börja på.
 
*Frukost som vanligt en banan blandat med en Kiwi.
*Lunch en banan/jordgubb smoothie
 
 
*Middag 2 små hemgjorda köttfärsbiffar och 100 g rivna morötter.
 
 
På det kommer jag upp i 446 kalorier.
 
Laddade hem en super bra app som räknar kalorier åt dig, och om man inte vet kalorierna på tex en färdigköpt smoothie så kan man bara scanna av streckkoden, väldigt smidigt!
 
Återkommer om någon vecka med hur det fungerar för mig. :]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0