En lillasyster eller en lillebror? :]

De flesta vet säkert redan om det, men för mina läsare som inte vet så ska Sebastian få ett syskon.
Jag har vetat det väääldigt länge känns det som, och nu får jag äntligen berätta det för alla andra :)
Den nya lilla bäbisen, även kallad ärtan är beräknad till slutet av September, och är såå efterlängtad ♥
Jag är i vecka 16 nu, och magen börjar redan växa, jag kan inte minnas att min mage var så stor så tidigt med Sebastian, men tydligen var det vanligt i andra graviditeten. Kanske för att magen har varit uttänjd en gång redan så den inte orkar hålla emot, hihi.

I fredags var vi och lyssnade på det lilla hjärtat, det slog fina 150 slag i minuten, det är helt fantastiskt hur livet fungerar. Att det kan växa ett liv inuti min mage, det är häftigt och underbart.
När jag var med Sebbis mådde jag som en prinsessa, men nu har jag mått extremt extremt dåligt, men för ca 3 veckor sedan började jag må bra igen, så nu är det lika underbart att vara med barn igen :)

16/4 ska vi på UL, T vill inte veta om det blir en flicka eller pojke, så vi ska inte ta reda på det, det är ju faktiskt en del av det hela att inte veta, att fundera och fundera på vad det blir för någonting :)

Sebbis verkar tycka det är roligt med ett syskon, :)
- Vad har mamma i magen?
- Bääääbis.
-Vad ska Sebbe få för någonting?
- Syskon bääääbis
- Vad ska du göra med bäbisen då?
- Kraaaaaamaaaas
-Mer då?
- Leeeeka
hihi vår lilla stjärna.

Jag försöker förstå hur man ska kunna älska en till liten människa så mycket som vi älskar Sebastian?
Men jag känner redan en stark kärlek för ärtan, precis som jag gjorde för Sebbis när han låg inne i min mage, det är fantastiskt hur allting fungerar, helt otroligt.

Dessutom fick jag reda på någonting helt otroligt UNDERBART igår.
En av mammorna i föräldragruppen är just nu i vecka 14, och ska alltså få en liten bäbis nästan exakt samtidigt som oss, kan det bli mer perfekt? Jag är såååå lycklig!!!

Nu ska jag sluta skriva, blev sååå långt idag, men jag lägger in en bild av min första mamma top, som jag fick av min älskade mamma idag, såååå fin :)



Åh, jag är såååå lycklig just nu, svävar på små moln ♥


Kommentarer
Postat av: Malin

Kuuuuuuuuuuuuuuul jätte kul och GRATTIS till er! Så mina misstankar i tidigare kommentarer var riktig! Känns bra att man hade rätt o allra hellst när det är en sån rolig sak!!! Kraaaam, kraaaam

2008-04-01 @ 21:55:27
URL: http://www.moalins.blogg.se
Postat av: Crixan

Hey!
Jätte grattis till er!!! :D

2008-04-01 @ 22:20:14
Postat av: Charlotte

GRATTIS till er båda! =)

2008-04-02 @ 08:33:09
Postat av: Eva

Grattar igen! Blir nästan lite avis, men än har det inte gått tillräckligt länge så man vill ha en till. Kram e

2008-04-02 @ 14:36:44
URL: http://www.evanpevan.blogspot.com
Postat av: Ida-Marie

GRATTIS!! Ja misstanken har funnits ;-)

2008-04-02 @ 17:29:15
URL: http://mimmpan.blogg.se
Postat av: Jeanette

Men gud så underbart, GRATTIS!!

2008-04-02 @ 17:54:26
Postat av: Friday

Jag tror (är nästan säker) på att du ska få en tjej. Känner det på mig!

2008-04-02 @ 18:52:06
URL: http://friday1984.blogg.se
Postat av: Friday

Vill jätte gärna ses! Säg till när du kan bara!

Ja jag trist verkligen jätte jätte bra! Skrattar massor varje dag och det känns även som att det går framåt och att man lär sig nånting.. men det är juh jätte mycke nytt så har inte gått igenom så mycket än.

2008-04-02 @ 20:16:58
URL: http://friday1984.blogg.se
Postat av: Nina

Nämen Mattis då!!! :-) Stort, stort Grattis! Jag säger som ida-marie, misstanken har funnits ;-)

2008-04-03 @ 19:27:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0