Vecka 26.

 
Så har vi kommit in i graviditetsvecka 26.
 
Mini lever fortfarande rövare hela tiden, och det är mysigt och ibland smärtsamt.
 
Vi har varit till barnmorskan på besök, hon mätte min mage. Som låg precis på normal kurvan. Så nu kanske alla kan sluta tjata om att min mage är så STOR! ;) Klart den är stor, men bara normalstor för denna vecka :)
 
Vi fick lyssna på Minis hjärta för första gången, det tickade på i 146 slag/minuten. Mini försökte flytta sig från hjärtlyssnaren men tillslut lyckades barnmorskan få ett tydligt hjärtljud ;)
Helt fantastiskt att få höra bäbisens hjärta slå, det är svårt att ta på den känslan.
Den känslan av total lycka och kärlek.
 
Vad mer händer...
Jo jag börjar bli lite smått nervös inför förlossningen. Hur kommer det kännas denna gång?
Alla säger att trean alltid är den värsta.
Är orolig att jag inte ska minnas hur ont det gör och bli överrumplad av smärtan när den kommer.
Och jag hoppas hoppas att jag inte måste bli igångsatt, för då sägs det att smärtan blir värre. När inte kroppen själv får börja med värkarna blir de inte lika naturliga och då mer smärtsamma.
Kejsarsnitt är jag inte lika rädd för som sist då det var min största skräck, för nu vet jag hur det känns att vara sövd och det var inte så farligt som jag trodde.
Men jag försöker tänka att ingen smärta kan möjligtvis vara värre än då jag bröt mitt ben, och det klarade jag så då måste jag klara allting.
 
Nu med trean känns det som jag är mer orolig för allting också, men med historian som jag/vi har bakom oss så kanske det inte är så konstigt.
 
Mini mini vår älskade lilla baby no 3, du är så älskad och efterlängtad ♥
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0