V 28

 
Onsdag igen och ingång i vecka 28! "Bara" 90 dagar kvar till BF.

Baby mår bra hoppas jag, h*n rör sig o bökar på därinne så det känns som magen ska gå sönder ibland. Mitt lilla hjärta!
 
Jag mår dessvärre inte alls särskilt bra, vilket jag tycker är super trist! Jag har haft två super graviditeter tidigare, utan några större problem. Och jag har då ÄLSKAT att vara gravid.
Men nu känns det mest jobbigt, jag är tung och jag har ont och känner mig totalt oduglig och FET.
Försöker ändå att njuuuuta av alla hjärtats sparkar, och av att ha en bäbis i magen. Får försöka att se bortom alla mina små problem, för de är ju bara en droppe i havet egentligen. Men ibland är det svårt.
Jag har det jobbigt med sammandragningar, 3/6 ska jag till MVC igen får se om jag måste bli sjukskriven :(
Och foglossningen har börjat, går som KNIVAR "där nere" är en hemsk smärta.
Och jag är otymplig och tjock.
Har dessutom fått en otäck halsbränna, som gör att jag vaknar på natten med (ursäkta äcklet) spya i halsen. Så fruktansvärt vidrigt och otäckt, igår fick jag inte åt mig andan och fick riktig panik!
Så inatt sov jag med tre kuddar för att palla upp mig, drack ett glas mjölk innan jag lade mig, sov på vänster sida och tog en novalucol alldeles innan läggdags. Alla tips jag läst om, och det var peppar peppar lite bättre inatt faktiskt. Dock hade jag ont i nacken istället av alla kuddar ;)
 
Annars tycker jag tiden går i snigelfart. Längtar så mycket efter mini! Barnen undrar om han inte kommer snart.
Jag har beställt lite hemsydda kläder och ett hemsytt babynest som är på väg hem till oss nu :)

Sedan om jag inte får allt för många sammandragningar så måste jag börja med minis rum.
Jag ska måla om skötbordet, skattkistan till vitt. Och sedan ska jag tapetsera där inne så h*n får ett fint rum tills Augusti.
Om kroppen tillåter mig vill säga...
 
Det finns så många saker som ska göras och jag känner mig totalt maktlös när jag för tillfället inte kan hjälpa till utan att få smärtsamma sammandragningar.
Jag försöker andas o ta det lugnt, självklart är det viktigast att bäbisen mår bra och att h*n inte kommer förrän i Augusti. Så jag måste måste MÅSTE.
 
Men det är svårt när man ser allt som måste göras...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0