London 2013.

Så var vi i underbara London i helgen!

Resan startade på värsta tänkbara sätt, med magsjuka :( Var så dålig i bilen ner till Stockholm och fick ligga på Cillas soffa hela kvällen. Morgonen efter var det hemskt, mådde så fruktansvärt illa.
Men när jag klev ur bilen i friska luften på Arlanda och åt ett par salta kex gick det till sig, vilken tur!
Tyvärr hade jag ingen matlust under hela resan.

Som sagt... vi började med att åka ner till Onkens för middag (som jag inte kunde äta snyft) och firande av Harry och Tobbe. Han fick hockey vm biljetter :)

Morgonen efter åkte vi ut till Benstocken parkerade och begav oss till flygplatsen.
Sedan startade vår resa till älskade underbara London!
Det var enkelt att hitta till hotellet och det var väldigt fräscht för att vara i London. Dock lutade golvet i hela rummet, men man får liksom räkna med det när man är i England :)

Vi började med att ta oss en prommis i kvarteret för att se oss om  var vi bodde :) Ett jättemysigt område i Bayswater/Queensway med en massa restauranger, affärer och pubar.
Vi tog oss till en pub som Cilla o Mark rekomenderat, The Porchester. Där vi beställe varsin pint :)

Därefter begav vi oss in till Leicester Square för middag på älskade Cihquito, mmmm! Beställde även in Strawberry Marguerita (felstavat jag vet...) super god mat, men orkade nästan inte äta något pga min mage :/
Sedan gick vi en sväng innan vi utmattade stupade i säng.

Fredagen var det Tobbes födelsedag. Jag började med att sjunga för honom och han fick en flaska rosa champange. Sedan åt vi frukost innan vi begav oss till Madame Tussauds. Där vi spenderade ett par roliga timmar. Sedan åkte vi in till Oxford Street och åt på Tobbes absoluta favvostället, KFC!
Efter det åkte vi till Bigben och London Eye och kollade. Vi hade planerat att åka London Eye men självklart så var det stängt!
Sedan åkte vi hemåt och gick på en pub innan vi gjorde oss ordning för resans höjdpunkt, middag på Gordon Ramsays restaurang (det kommer i ett eget inlägg).

På Lördagen var det dags för den stora shoppingdagen :) Vi åkte in till Oxford Street och gick där ett par timmar, sedan åt vi lunch på Debenhams. Sedan begav vi oss till Victorias Secret och shoppade lite trosor o BH. Det var nog den enda affärens som Tobbe inte suckade på ;) haha. Tror han stortrivdes där ;)

Sedan gick vi en sväng på Regent st. Innan vi begav oss till underbara Carnaby Street, där vi strosade runt och gick sedan på en pub.

Kvällen spenderade vi i vårt kvarter "hemma" och åt god italiensk mat och shoppade lite souvenirer och gick på ännu en pub.

Det var verkligen en toppen resa på alla sätt och vis, och höjdpunkten var självklart Gordon Ramsays!