Gordon Ramsay, Maze Grill.

På Tobbes födelsedag hade vi bokat bord på en av Gordon Ramseys restauranger.
Och det var en helt fantastisk kväll, underbar mat och underbar service!
 
Vi blev visade till vårt bord och en av servitörerna frågade oss om vi ville börja med champange, han rekomenderade det rosa så vi beställde in varsitt glas.
Sedan kom han med champangen och lade en Surfplatta på vårt bord, där skulle vi beställa dryck till maten.
 
När vi började kolla dryckes menyn insåg vi vad vår champange kostade... 20 pund per glas! Shit, inte undra på att det var det godaste vi druckit.
 
Sedan kom vår servitör in med ett bord med olika köttbitar som han presenterade, och rekomenderade sedan Squid till förrätt. Vi bestämde oss för att dela på en förrätt.
Sedan beställde vi varsin köttbit, jag tog en 8 oz Aberdeen Angus filé och Tobbe tog en 10 oz Aberdeen Angus Rib eye, till det parmesan och tryffel strips och varsitt glas rött.
 
Denna mat var den godaste mat vi någonsin ätit, den bara smälte i munnen. Köttet var helt perfekt, kniven bara gled igenom när man skulle skära. Helt underbart gott!
 
När jag skulle använda ladies room så lade jag min servett på stolen, och när jag kom tillbaka hade de varit där och vikt om den. Snacka om service :)
 
Det var verkligen en upplevelse och den absolut godaste maten jag ätit i hela mitt liv!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0