FYI

Ständigt denna mage... Det kan vara bra ett tag, ibland flera veckor.
Men sedan smyger det sig på... Den vidriga smärtan i magen, i trakten runt naveln.
Den som inte syns utanpå, men som utan tvekan känns inuti.
 
Som igår, då hade jag ont från morgonen och ända till sena kvällen. När jag fått i mig lite mat somnade jag på soffan och sedan vaknade jag och petade i mig en macka och gick o lade mig för natten. Kul kväll.
Nu imorse har det avtagit lite, men det gör fortfarande ont även om det inte är lika hemskt som igår.
 
Jag avskyr min mage, och önskar det fanns någon knapp att trycka på så smärtan bara försvann och jag slapp vara hemma från jobbet i snitt en gång i månaden.
 
Att gå till doktorn är meningslöst, jag har varit hos doktorn och de säger bara att man ska återkomma om en vecka (när man haft problem i 23 år...) eller att de inte kan hitta felet.
Ibland känns det som att alla tror att jag inbillar mig och ljuger (fick höra förra veckan: äh du är väl bara hemma för att du vill läsa din bok...) men det gör jag inte!
Så snälla, sluta tjata på mig om vad jag ska äta och vad som är bra för mig. Ingenting är bra, vad jag än äter.
Äter jag ingenting känns det som bäst, men det fungerar ju inte...
 
Och en sak till... om ni undrar varför jag är rädd för att bli magsjuk... Jo för om jag blir magsjuk så repar inte min mage sig på flera veckor. Då blir det värre än annars.
Nu är det två veckor sedan jag blev magsjuk, och sviterna känner jag ju fortfarande av.
 
Men men... det känns meningslöst att klaga det finns annat att tänka på just nu.

Kommentarer
Postat av: Maria

Förstår dig. Jag har mailat på en gammal hotmail adress, har du kvar den?
/Maria

Svar: Ja jag har kvar den, tack ska läsa mailet nu :)
annamatildas

2013-01-23 @ 08:57:26
URL: http://goodkipper.blogg.se
Postat av: morsan

Man måste få klaga om man har ont- GÅ TILL DOKTORN!!!!!

2013-01-24 @ 13:20:17
Postat av: Anna

Låter jättejobbigt Matilda. Men tyvärr är det kanske så att man måste vara lite bråkig och besvärlig för att få hjälp. Ring VC igen!

2013-01-25 @ 10:54:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0