Det här med att lämna sjuka barn på dagis/förskolan...

Förra veckan blev ju A magsjuk... och förmodligen var anledningen till att han blev sjuk att ett sjukt barn lämnades på dagis/förskolan på morgonen.

När vi kom och skulle lämna A så stannade S i bilen och väntade, han frågade då mig varför alla rutorna på bilen bredvid var nervevade...
Jag gick ut och kände att det luktade misstänksamt lika kräks...
Gick in på avdelningen och där var en mamma med ett barn som går i S paralellklass + ett barn som går på avdelningen.
Hörde hur hon pratade med en av pedagogerna: - ** brukar vara lite dålig i magen ibland, också inatt. Och ** blir åksjuk, och det var vad som hände nu. ** är INTE magsjuk, det är jag säker på.
 
Well... jag tror nog att hennes barn var sjukt. Eftersom 4 st till barn blev sjuka den dagen inkl en av pedagogerna.

Alltså HUR kan man lämna sitt sjuka barn på dagis? Dels så är det synd om barnet och sedan så smittar det ju som en löpeld....
 
Jag blir så irriterad! Som tur var satt det uppe lappar från förskolechefen idag... Men ändå, skadan är redan skedd.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vilket pucko!! Det spelar ingen roll om man misstänker annat. Har barnet kräkts eller haft diarre har man det väl ändå hemma för säkerhetsskull? Jag vill höra av mig till kommunen så det sätts upp REGLER kring magsjuka. Att barn på förskolan stannar hemma om man har magsjuka syskon och att det ska gå 72 timmar efter sista symptom innan dom får komma tillbaka just för att jag tror att många fuskar med 48 timmar. Sånt här gör mig så sjukt förbannad!!

Svar: Ja jag håller med dig. Det borde vara strängare regler. Man tycker ju att alla borde använda sitt sunda förnuft men det fungerar tydligen inte så.Ja jag blir så arg!!!
annamatildas

2013-02-25 @ 20:49:47
URL: http://jordi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0