1 vecka med Paleo kost.

Jag vet att många av mina läsare är skeptiska till den kost jag äter nu.
Och visst det får ni vara, men jag vill bara berätta för er vad som skett med min kropp den första veckan.
 
Jag är glatt överraskad att jag kan känna skillnad efter så kort tid, det trodde jag aldrig.
Jag känner mig piggare, jag går upp varje morgon och tränar utan att faktiskt vara särskilt trött.
Jag är inte längre hungrig, jag äter min frukost, mellanmål (oftast en frukt), lunch, mellanmål, middag, kvällsmål men mellan dessa är jag inte alls hungrig. Och det känns underbart att hitta en mat som håller mig mätt!
Dessutom är min mage som en helt annan mage, jag har inte haft ont på en hel vecka (underbart!!!) och jag är inte uppsvälld varje morgon, nu är min mage normal!
 
Så även om ni är skeptiska, så är detta de fantastiska saker som hänt på BARA en vecka!
Om detta kan hjälpa mig med min mage, så bryr jag mig inte om ni är skeptiska.
Huvudsaken är att jag faktiskt mår bättre och känner mig lättare!
 
Frukost! Nom nom!
 
 

Kommentarer
Postat av: Nina

Det låter ju jättebra! :)

2013-02-21 @ 10:03:42
URL: http://thepioneer.blogg.se
Postat av: modern

Bara det inte blir besvärligt med till-lagningen av middag för hela familjen, som att du måste laga 2 olika rätter

Svar: Nej det fungerar ganska bra, det är lite trixigt att komma på. Men igår åt vi tillexempel tonfisksallad, de med pasta och jag utan. Och ikväll ska jag göra en köttfärsgryta och de ska äta potatis till och inte jag :)
annamatildas

2013-02-21 @ 14:13:24
Postat av: Crixan

Jätte glad för din skull att det funkar för dig!!! :)
Har du hittat någon bra sida på internet där det finns recept och sånt eller har du köpt en diet bok??? *nyfiken*
Jag går själv och funderar på att prova Paleo även om jag inte kommer att fortsätta så där 100% strikt efter 30 dagar.
Jag tar gärna emot tips om sidor och så om du har några att dela med dig av?
Återigen, jätte glad att det funkade för dig, speciellt för din mage! :) jag har ju förstått att du har haft mycket problem med den så det här måste ju ha varit en stor lättnad, att äntligen få må bra!

Kram på er :)

Svar: Jag har inte köpt någon bok utan hittar recept på hemsidor på internet. De flesta via www.paleolifestyle.se och Annika Sjöös blogg http://bloggar.aftonbladet.se/shapeup/ samt http://www.dintraning.se/bloggar/asa/Kolla där finns mycket tips!
Jag kommer inte heller köra strikt efter dessa 30 dagar men så gott det går, men jag saknar ost!
annamatildas

2013-02-22 @ 04:44:12
URL: http://bustjejan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0