6 cm.

Min lilla stora älskling börjar bli så stor!
De sa på dagis att de tyckte han vuxit under sommaren, och jag tyckte väl att alla tröjor börjat bli korta i armarna.
T mätte honom på "dagis ormen", innan sommaren var han 110 cm, nu i fredags var han 116 cm! Han har alltså växt 6 cm under sommaren!

Han är en sådan fin liten kille, han har så mycket funderingar och bra tankar. Han är lite tjurig och vill helst INTE lyssna på mamma och pappa. Särskilt inte då han är med sina polare, då har han inte tid att lyssna och försöker spela "cool" inför dem.
Han har tappat TVÅ tänder, han kan cykla och han är jätteduktig på att skriva.
Man kan säga ord till honom som han sedan testar själv att skriva, och för det mesta så är han väldigt nära. Mammas duktiga hjärta ♥
Han är också väldigt "duktig" på att reta sin lillebror, han vet precis vilka knappar han ska trycka på :]
Men när lillebror gör någonting tillbaka är han inte sen med att börja gråta eller skrika. Ha ha :)
Han är också en liten fegis, from time to time så att säga. Ibland kan han vara jättetuff för att i nästa sekund vara super feg.
Han är så stor, men samtidigt är han så liten ibland.
Han tycker om den mesta maten, och äter ofta mycket och tar flera gånger. Förutom om kompisarna väntar utanför, då hinner han inte äta. Hihi.
Bästa kompisen är Wilmer, som han känt sedan han föddes också grannen Gry, som han ofta hittar på en massa hyss med.
Han gillar att leka med robotar, att rita, cykla och mycket rymd grejor och agent saker för tillfället.
Han ska fortfarande bli snickare när han blir stor, men han tycker också kanske att agent yrket skulle vara kul. hihi
Han ställer miljontals frågor, ofta kluriga sådana så det gäller att vara kvicktänkt och komma med ett bra svar :)
Och han är världens surrkuse, pratar ofta i munnen på både mamma, pappa och lillebror.
Han är en härlig kille med en underbar personlighet, som ofta ger både mamma och pappa en stor utmaning men mestadels otroligt mycket kärlek och skratt ♥




Också har vi vår fantastiska lilla Alexander. Vårt lilla busfrö och charmtroll, som charmar allt i sin väg.
Han blinkar bara med ögonen, och sträcker sina armar och kramas och gosas. Ingen kan stå emot hans charm :)
Alex har en vilja av STÅL, han är otroligt tjurig och blir väldigt sur om han inte får som han vill.
Han är jätteduktig med att gå på toaletten, han använder bara sin blöja på natten.
Han älskar godis, och framför allt sin mammas kanelbullar :)
Han tycker om kolsyrade drycker, tvärtemot storebror som vägrar dricka någonting med kolsyra i.
Han är rätt kinkig med maten för tillfället, det gäller att han är på bra humör. Annars vill han inte alls äta.
Vissa dagar äter han hur bra som helst, och andra dagar ingenting alls. Då leker han mest.
Han är rätt slö och bekväm av sig vårt lilla charmtroll, han vägrar försöka att ens ta på sig sina kläder, nej det får mamma och pappa hjälpa till med.
Han är dock jätteduktig på att leka för sig själv, han pratar och hittar på sina egna lekar.
Han gillar fortfarande tåg, men det är också mycket av Sebbes leksaker som gäller just nu.
Typ Ben10, och han gillar robotar och framför allt BLIXTEN bilar :)
Han tycker också mycket om att sitta för sig själv och bläddra i böcker, han läser ofta igenom ALLA böcker de har. Han sitter tyst inne på lekrummet omringad av alla sina böcker.
Han är duktig på att prata, inga problem alls förutom att han inte kan säga "R" :)
Han älskar också att "förstöra" saker, plocka isär saker som man inte ska plocka isär osv, Lars-Evert kallar honom för "Destroyern".
Bästa kompisen är helt klart storebror Sebbe, det är hans idol. Han vill göra allting som Sebbe gör och som Sebbe säger. Sedan är grannen LOVA också en klar favorit. Han lyser upp så fort de leker med varandra.
Och tjej har han också hunnit skaffa sig, trots att han inte ens är tre år.
- Julia är min tjej.
- Jaha, brukar ni pussas?
-Mmmmm.
Han ska bli polis när han blir stor, så att han kan fånga elaka tjuvar :)
Han har en helt annan kroppsform än sin storebror, kläder och byxor som alltid suttit löst på Sebbis sitter tight på Alex :]
Han är en underbar liten 3 åring, och han kommer nog alltid vara min lilla bäbis.
Det bästa som finns är när han kryper upp i min famn och gosar in sitt lilla huvud mot min hals och säger: Mamma du är fiiiiin ♥


Mammas fina killar, de betyder mest i mitt liv. De är luften jag andas, och jag älskar dem mer och mer för varje dag som går.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vilka fina o målande beskrivningar! Jag sitter med tårar i ögonen :) Världens bästa killar! Jag älskar Sebastian o Alexander.



Kram från mig o lill-"kussen" Svea

2011-09-05 @ 09:20:39
Postat av: Cillis

Tänk att jag visste om ALLT du skrev om alla deras personligheter. Såg de framför mig när jag läste! Fast vi inte bor i samma stad bevisar det hur nära vi är och hur jag ääääääääääääääääääääääääälskar dem mina söt-bollar! Puss från Moster

2011-09-05 @ 22:49:53
URL: http://annacecilia747.blogg.se/
Postat av: Nina

Vad fint skrivet Matilda.

Tack för tipset, det ska jag absolut kolla upp.

Härligt, bra jobbat :) Jap hoppas på lika bra resultat!

2011-09-06 @ 09:23:03
URL: http://thepioneer.blogg.se/
Postat av: Ewe

Hihi ja satt å log å småfnissade för mig själv när jag tänkte på de små liven :)

2011-09-07 @ 23:24:38
Postat av: mamma

ja så är det, precis en rätt beskrivning på de små liven och jag älskar dom. Ibland får jag ont i magen o tänker att nåt ska hända eller att nån är dumma mot dom, då mår jag nästan illa. ge dem tusen ramr från mormor.

2011-09-08 @ 20:36:37
Postat av: vad hände?

jag tryckte på fel knapp. Hur som helst så är jag en mycket lycklig mormor som har tre!! underbara barnbarn och alla tre älskarjag/mormor

2011-09-08 @ 20:38:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0