Ett sting av vemod.

Häpp, så har man varit hemma 2 dagar från jobbet.
Först en vidrig smärta i magen  blandat med en tung förkylning.
Inatt försvann magontet och förkylningen tog helt över. Usch :[
Nu mår jag lite bättre, är fortfarande förkyld men imorgon blir det jobb igen.

Idag börjar årets Gatufest, och det är med ett sting vemod i hjärtat som jag inte kommer närvara någonting detta år. Ska bara in med kidsen en sväng på dagen på Lördag.
Sedan jag började gå på Gatufesten så har jag bara missat den en gång, och det var 2001 då jag och pappa var i Australien hos Cillis.
Men kanske har man blivit för gammal, kanske man prioriterat på annat sätt och värdesätter mer att vara hemma med familjen och spara pengarna till vår semester. Då vi ska till Stockholm + Eskilstuna och mysa med familjen Onken och även en sväng till Oxelösund.
Sedan är det ju också första året som vi bor i hus, och då finns det väldigt mycket annat som man kan lägga både tid och pengar på :)

Hoppas ni som ska gå på GF får det roligt iallafall, vi ska ha det härligt här hemma tillsammans iallafall :] hihi

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ja, det känns väldigt konstigt att inte vara på GF i år.. Kommer nog kännas som nåt fattas när man tänker tillbaka på sommaren - MEN, vad är väl en plastmugg med sliskig cider, skränande gubbar o fjortisar, trängsel o fylla motför det liv man lever idag?! INGENTING :)



Saknar iaf ert sällskap denna partyvecka ;)



Kram

2011-07-07 @ 19:04:32
Postat av: Solmaz

Vill bara säga att jag saknade dig på GF. Träffade din släkt i lördags, men det var inte alls samma sak utan dig. Jag hade jätteroligt i lördags. Hade glömt hur härligt det är att dricka öl ur plastglas när det är gasande varmt ute o bra stämning :) Ni får kanske komma nästa år ist. O mattis.. Du är INTE för gammal. GF är ju tradition :) Kram

2011-07-11 @ 18:55:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0