Jojon Matilda.

SÅ igår köpte jag äntligen mitt efterlängtade träningskort! Jag har längtat efter det sedan jag slutade träna där 2008, och nu äntligen!
T är inte alls nöjd, men jag måste få träna.
Jag mår så dåligt över mig själv just nu!

Jag måste få struktur i min vardag gällande mitt ätande och min kropp.
Jag mår dåligt när jag inte får röra på mig, istället så äter jag en massa onyttigt. (Läs godis)
Så har det också varit hela semestern, men nu är det slut med det!!!
Nu går jag på diet from måndag 8/8, förhoppningsvis den sista på mycket länge plus att jag ska börja allvarligt träna. Det räcker inte med morgonpromenader längre!



Jag är som en jojo, går upp i vikt och bantar ner mig, går upp igen och bantar ner mig.
När jag ser tillbaka på gamla kort fr 2007 & 2009 så tänker jag, hjälp vad smal jag var där.
Men när jag var just där så tänkte jag inte alls på det sättet, varför är det så?

Men nu har jag bestämt mig, jag måste lägga om mitt sätt att tänka, mitt sätt att äta, mitt sätt att träna.
Jag orkar inte vara en jojo längre. Hela mitt liv har jag bantat och kämpat för att hålla mig i form, och det har gjort mig till en jojo.
Nu vill jag inte vara det längre, nu vill jag bara vara Matilda. Som mår bra.
Jag önskar att jag kunde sluta jämföra mig med andra, och inse att jag faktiskt fött två barn och inte kan ha en kropp som en 17 åring längre. Hur får man bort de tankarna?

Well, nu måste jag skynda mig till jobbet. Där dagens stress väntar!

Ikväll ska jag baka LCHF choklad muffins till grillmiddagen i Fagervik imorgon.
Också ska jag försöka mig på ett LCHF bröd, med en massa frön i :)

Igår till middag gjorde jag en LCHF korvstroganoff, mycket gott o enkelt!

Och imorgon kommer äntligen mina hjärtan hem, LÄNGTAR O SAKNAR DEM SÅÅÅÅ MYCKET!

Ha en fin dag!

Kommentarer
Postat av: Bustjejan

Oh, LCHF bröd säger du, hoppas det inte är den med fiberhusk och sesam grimars vi lyckades inte med det brödet, var som att äta torkat slem med sand! (inte för att jag vet hur det är att äta torkat slem men...det var iaf nasty)

Har du provat att göra bröd på olika nötter som man mixar till mjöl?



Vad hade du tänkt börja träna? nyfiken styrke, spinning, eller lite av varje?

Ett tips som funkar för mig, det är att inte tänka LCHF som en diet, utan snarare en livsstil.

Det tog ett tag innan man kom in i det hela och det började funka, även fast man syndar här och var, men nu mer så behöver man inte ens tänka :P

Dock så kör jag med Naturdiét också iom att jag har perioder då jag inte kan äta, fast och andra sidan så drar jag mig inte för att äta lite skräp mellan varven heller.



Hoppas ni får en bra helg!

2011-08-11 @ 17:22:55
URL: http://bustjejan.wordpress.com/
Postat av: Johanna

Åh det låter som mig. Jag har aldrig bantat, bara lyckats gå ner något kilo. Men jag kan inte vara nöjd eller stolt över min kropp trots att jag har fött barn. Jag jämför mig med allt och alla. Gärna dom som är 15-17 år. Henke blir tokig på mig. Hatar att ha så dålig självkänsla och att hata min egen kropp.. att skämmas över hur jag ser ut.. och varje gång jag ska ta tag i det så håller jag på ett tag men det rinner alltid ut i sanden.. :S

2011-08-12 @ 19:20:33
URL: http://jordi.blogg.se/
Postat av: Frida-Martina

Har du några favorit recept med Lchf att dela med dig av. Vi ska ju köra igång igen nu efter semestern, men man är ju lite insnöad och vill få tips! :]

2011-08-14 @ 09:50:27
URL: http://www.frida-martina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0