Underbara älskade solsken!

Vi har haft en mysig ledighet tillsammans hela familjen, tyvärr blev jag tvungen att jobba mellan 8-13 på Fredagen men annars har vi haft det super mysigt!

I Torsdags åkte vi ut till Alnöbadet och badade hela familjen, jätte mysigt!
Sedan tog vi en tur till Birsta för lite shopping! T köpte ett par skor, och jag köpte två par :] (ett par tygskor som jag velat ha lääänge och ett par snygga sandaler), blev även en tunika och ngr basic linnen.
Det är kuuul o shoppa, man blir så glad ;)

I fredags jobbade jag en sväng, sedan for vi ut på IKEA och kollade, blev lite nya köksredskap och Sebbis fick spendera en timme i småland, det var väldigt uppskattat av honom :]

Igår var det en UNDERBAR försommar dag, och vilken underbar värme! Vi tog en prommis ner till stan och mumsade glass i det härliga vädret, och det var första gången i år som jag inte frös! Jag gick i tunika o leggings och bara NJÖT av värmen och de ljumma vindarna :)
På kvällen var vi ute i lekparken en sväng och sedan hade vi mys i soffan med barnen, och när de lagt sig satt vi ute i den ljumma luften på balkongen och drack lite vin och spelade kort. Såååå mysigt!

Idag har vi köpt blommor och gjort fint på balkongen (usch vad DYRT det är med blommor! men fint blev det!), sedan varit i Fagervik och hälsat på en sväng och Alex passade på att äta lite jord ;)

Nu är det söndags mys i soffan.
***

Förövrigt känner jag mig helt utpumpad på allt tjafs med Sebbis. Han är inne i en hemsk period!
Han lyssnar inte på NÅGONTING som T eller jag säger. Han bara tjatar och gnäller och är aldrig nöjd. Inte ens när man gör precis det han vill, jag blir tokig och mitt tålamod tryter ganska fort. Jag vet inte riktigt hur jag ska handskas med honom. Jag ger och ger och ger, men han verkar aldrig bli nöjd eller glad för den delen heller.
Någon som har några tips?
Tillochmed farmor har fått känna på den lillas ilska idag.
Enda gången på dagen han är riktigt nöjd och glad och lugn är när vi läser godnatt saga (barnens bibel för tillfället, mamma ;]), då myser han upp sig i mitt eller T's knä och är så gosig. ♥
Ja ja... så är väl livet med alla dessa trevliga och mindre trevliga "perioder" ;)

****
Lägger in en bild på mig o Sebbe igår, då han fick rida på drakarna på stan ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0