Auuulawaabeeel = manet.

Igår kl 20 kom jag äntligen hem från en hel arbetsvecka nere på Lidingö.
Jag har saknat mina små älsklingar super mycket, och min älskade man också.
Det är jobbigast när man ska sova, man vrider sig och vänder sig för att man är så ovan att sova ensam. Jag vill ha min älskling brevid mig på natten, så inatt sov jag bra då jag äntligen fick sova i hans armar igen :) ♥


Jag åkte tidigt i måndags, började inte bra då taxin var 10 min sen, men han ändå med tåget, puh!
När jag kom ner till Centralen hade jag god tid på mig, läste en stund innan jag tog taxi till Skanstull och Huvudkontoret.
Jag känner mig alltid helt vilsen i Stockholm, det känns som en helt annan världsdel, men hittade iallafall dit jag skulle tillslut.
Det var bara en som kommit tidigare än mig, annars hade jag varit först. puh. Först vill man inte vara :)
Sedan rullade resten av gänget in, vi fick börja med att presentera oss för varandra. Två & två, vi skulle ställa ett antal frågor till varandra som vi sedan skulle skriva på ett stort blädderblock och stå framför alla och presentera den andre. Great, det började inte bra, jag började kallsvettas och skaka. Jag HATAR att tala inför folk, speciellt sådana jag aldrig träffat förut. Men det gick bra ändå.
Dagen flöt på och vi hade lite olika föreläsningar om skadeverksamheten och etik blandannat.
Jag kände mig lite vilsen och det kändes som det skulle bli en lång vecka.
Bussen tog oss sedan ut till Lidingö, där vi fick våra rum och sedan duscha inför middagen.
Och då släppte all nervositet, alla var super trevliga och skrattade och hade kul, vi skrattade så mkt så vi grät tillslut.
Och ungefär så fortsatte vi hela veckan, föreläsningar och skratt skratt skratt.
Jag har nog aldrig skrattat så mkt förut, eller det var åtminstone väldigt länge sedan jag gjorde det sist.
Det var jag och en till kvinna som var runt 55, annars var det bara män i en rätt blandad ålder.
Det var en speciell jargong så det gällde att häga med.
Kanske var det därför vi hade så roligt, så veckan gick väldigt fort.
Det var en härlig grupp av människor med alla möjliga dialekter, så vi har lärt oss ett och annat nytt ord.
Det roligaste ordet var nog det som står i rubruken, det har liksom inget samband. Jag vet inte hur det stavas men läs det i rubriken och uttala det med skånsk dialekt så förstår ni kanske lite :)

Well summa sumarum så har min vecka varit helt makalöst rolig med härliga nya vänner och underbar mat!
Nu är jag hemma med mina loved ones, och nu ska vi lördagsmysa med en flaska rött o lite tända ljus ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0