Prejad av plogbilen!

Lördag kväll, jag sitter här med en skål godis och känner mig tjock.

Mina två söta sover sött i sina sängar och T är ute och dricker öl.

Imorse när vi vaknade hade vi bestämt oss för att bara ha en mys kväll, med lite vin och gos i soffan.
Men sedan ringde P och lockade med T på fest istället, så då sitter jag här ensam istället.
Ibland kan det vara skönt att vara ensam, men ikväll känns det bara tråkigt.

Det har varit en bra vecka, jag trivs så himla bra på jobbet. Jag har så roligt och allting känns nästan för bra :]
Och barnen trivs på dagis, de strålar av lycka när de får åka dit.
Jobbigt bara att de måste vara där så tidigt varje dag.
Och vissa dagar önskar jag verkligen att jag hade en bil, fast iofs kanske jag inte skulle velat köra i detta snö kaos ändå.
Så i Torsdags när det snöade som värst var det bara att dra på sig täckbyxorna, dunjackan och mina underbara vinter stövlar och ta mig till jobbet till fots.
Det var såklart oplogat på alla gångvägar och trottoarer så det var bara att pulsa igenom snön.
När jag gick i djupsnön på trottoaren längs skönsbergs vägen hör jag plötsligt "tuuut tuuut".
Jag vänder mig om och ser en plogbil komma i full fart mot mig utan minsta tanke på att bromsa.
Så jag fick slänga mig åt sidan i snön, och skyffeln var 5 cm (!!!! jag skojar INTE) från min fot.
Och plogbilen forsatte bara vidare ner för skönsbergsvägen. Jag blev super-skraj och skit förbannad. Himla dåre!!!

Igår fick vi åka med mamma, så då kunde vi lämna boysen till frukost istället och jag slapp bli prejad av plogbilen igen ;)


Alex är så duktig, han lär sig så mycket nytt nu!
Veckans nya ord är:
Koooooooo = sko
Booooo = Bu, spöke
Ooooouve- Love, en dagis kompis

Nu några bilder på mina älsklingar!

 





Mums med mat, kolla in spaghettin som hänger i mitt hår ;)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0