Det ständigt dåliga mamma samvetet, är det nödvändigt?

Tänk att sedan man blev förälder och framförallt två barns förälder så har man ständigt dåligt samvete.
För att man inte hinner någonting, man har ont i magen för att de är på dagis och mår så dåligt över det.
Och en hel del annat för den delen, men nu tänkte jag skriva om "det dåliga dagis samvetet".

Men efter idag så kan jag nog känna att man har ont i magen en hel del i onödan.
Det känns så i min mage att behöva lämna de små så tidigt.
Men imorse när de vaknade var det bara GLADA miner.
De hoppade i princip ur sina sängar, överlyckliga över att få gå på dagis.

När T lämnade dem (var de dessutom inte först, viktigt!) så sprang de in och hade knappt tid att säga hejdå.
A hade sprungit in och varit exter och sagt "ekka ekka ekkaaaaaaaaa".
Och sedan när T skulle hämta dem var de lika glada.
T frågade Sebbe om han varit länge på dagis idag
- Näää, ska jag inte få vara längre imorgon?
Så det verkar inte som de lider av det, visst var de lite små trötta ikväll.
Men ibland tror jag att det är mest vi som föräldrar som oroar oss och har detta ständigt dåliga samvete.

Ibland önskar jag att det var någon som knackade på mitt huvud och gav mig lite beröm för att man gör det bra och för att man faktiskt klarar av mer än man tror.
För det är man dålig på själv.

Oftast känner man sig som en kass mamma, och jag tror aldrig att jag varit stolt över mig själv. (det gäller nog i alla sammanhang iofs.) Men stolt över mina barn, det är jag hela tiden, varje sekund av livet sedan de kom så har jag varit och är jag stolt över dem.

Well... vet inte riktigt vad jag ville säga med detta men ändå... :]

Ikväll har jag hunnit leka med älsklingarna, T tog disken så jag hann leka en stund med dem.
Så mysigt.

Och idag när jag kom hem så kom A springandes mot mig han log med hela ansiktet och hoppade upp i min famn, min lycka var total, åh mammas lilla hårboll! ♥
Sebbe däremot hade inte tid, jag fick knappt en puss för han tittade ju på Thomas Tåget ;]

Nu ska jag luta mig tillbaka i soffan och bara ta det lugnt resten av kvällen.
Imorgon ska jag på bio med ngr arbetskompisar, ska bli trevligt! Synd bara att jag inte kommer hinna träffa darlingarna då (det dåliga samvetet igen...)

Ha en fin kväll.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du gör det bra! Fint att du orkar blogga också och dela med dig av ditt liv. Det är starkt att ta upp saker som är jobbiga också. Det får oss andra att se att vi inte är ensamma.

2010-01-25 @ 20:10:49
Postat av: Anonym

Du är världens bästa mamma.

2010-01-26 @ 20:12:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0