Rollspel :/

När ska denna kyla avta? Jag fryser hela tiden, på väg till jobbet (blä blä blä, jag vill ha en bil!), på jobbet (är så kallt inne brrrrrrrrrrr) och ända tills jag kommer hem. Hemma är det tvärtom, det är så varmt här inne :)
Oxå kollar man ut så är det - 23.

Jag var inte direkt uppspelt för att promenera till jobbet imorse när det stod just -23 på tempmätaren.
Tur att Åsa åker förbi här imorgon så jag kan lifta med henne, då jag dessutom kommer ha en långpanna med en kaka i att släpa på imorgon.

Imorgon ska vi ha nåt slags rollspel på jobbet, i kundbemötande. Usch jag ser inte fram emot det.
Det gör nog ingen i vår arbetsgrupp. Men tydligen ska alla i hela företaget gå igenom det.
Jag tror jag gruvar mig mest, jag avskyr att göra någonting inför andra.
Det är som när man skulle hålla föredrag i skolan, då tog jag hellre ett IG än att ställa mig framför klassen prata.
Det spelar ingen roll hur trygg jag känner mig i gruppen, jag börjar ändå svettas, får ont i magen, vill kräkas och blossar upp i en knallröd färg på kinderna.
I början på mitt nuvarande arbete så var jag t.o.m nervös då jag skulle ta upp luren och ringa en kund. Jag satt och gruvade mig bra länge innan jag ens vågade ringa.
Men det kommer man över med tiden, det är lättare att prata på telefon med någon som man inte ser och om någonting som man verkligen kan.
Min chef tyckte jag skulle gå en retorik kurs, men det tror jag inte att jag vill. Kanske i framtiden. Men inte nu.

Hoppas ni får en skön kväll, barnen har nyss lagt sig, de badade innan så det luktar så gott i hela lägenheten.
Det är bland de bästa lukterna som finns (förutom bebis lukt, det slår alla lukter), att sniffa i barnens fluffiga hår när de är nyduschade :] mmmmmmmmmmmmm

Kommentarer
Postat av: Monica

Det hjälper nog inte att någon säger Det går bra. Tänk på hur bra det gick o vad duktig du var när du var Cilla på festen. Kanon

Kramizar

2010-02-24 @ 18:38:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0