Gammal?

Usch vilket äckligt väder det varit idag.
Gick bra att gå ner i morse, då jag gick i snöns riktning.
Men när jag gick hem gick jag mot snöns riktning, och det snöade ju från sidan och blåste. Blä!

Tur man har bra kläder, varma och härliga.

Tänkte på det när jag gick imorse och möttes av en ung kille, han hade tennis-dojjor, en kort tunn skinn jacka och ingen mössa. Samma förra veckan, Torsdagen då det snöade som mest. Då mötte jag en ung tjej, i tunna skor, leggings, en liten kjol och en kort jacka.
Själv går jag där med mina täckbyxor, dunjacka, tjocka vantar, varma fodrade stövlar, halsduk uppdragen över ansiktet och en mössa.

Varför vill man frysa? Jag förstår inte det.
Även fast jag själv var likadan för 4-5 år sedan, innan jag fick barn. Då skulle jag aldrig tagit på mig dessa varma (och sköna!) kläder, jag skulle aldrig haft mössa och aldrig täckbyxor!
Jag kan inte förstå varför man utsätter sig för att frysa och bli sjuk, när man kan klä på sig och slippa frysa och vara frisk, och jag kan inte förstå varför jag själv gjorde det.
Har jag blivit gammal, eller har man blivit vuxen och SMART? ;]

Nu väntar jag på T, han har varit på möte och hockey med jobbet. Han tog bilen idag, skönt så kommer han inte hem och luktar skunk ;)

Idag slutade jag 17, T skulle på möte 16.30, då kom bästaste farmor och Pontus hit och var med barnen tills jag kom hem. De hade lagat mat åt dem så de var färdig-ätna när jag kom hem strax efter 17.30.
Sedan lagade jag mat till mig, slängde i mig den så att vi skulle hinna leka en halvtimme innan det var dags för duschning, kissning (A kissade i pottan igen, duktig!), tandborstning, välling och sovning.
Jag avskyr att jobba till 17!

Tur det är helg imorgon så jag får umgås med mina härliga pojkar hela helgen :)

Jag fick Doris papper av Mano ikväll, och dum som jag var kollade jag på dem när barnen lagt sig.
Skulle inte gjort det, nu sitter jag här rödgråten med uppsvällda ögon. Lilla vännen, hon måste haft så ont.

Ha en bra kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0