ZA41 Otit.

Diagnoskod ZA41=otit, man blir skadad av att att jobba med olika diagnoskoder varje dag. Man lär sig dem utantill.

Inatt vaknade A kl 00:30 och grät, han var sedan vaken var 10 minut och grät hela natten.
Försökte förstå vad det var och fråga men han sa att han inte hade ont någonstans.
Imorse var han trött (inte så oförståeligt!) och ledsen. Men jag skjutsade honom på dagis och hoppades att han bara var trött.
Vid lunch ringde de från dagis, de hade konstaterat att han tog sig åt örat och att han nog hade öroninflammation, otit. Stackars lilla älsklingen.
Men på VC fick vi rådet att ge alvedon och nässpray och hålla oss hemma några dagar.
T var hemma idag+imorgon, så tar jag Torsdag+fredag.
Stackars liten, han har så ont :[


En glad Alex i Söndags.

Kommentarer
Postat av: Cillis

Lillisen!! Skicka hit honom till moster och jag ska ta hand om honom! inte konstigt att han grinade hela natten, öroninflammation är ju vidrigt!

Puss

2010-12-08 @ 00:43:52
Postat av: beatrice

Hur söt som helst!

2010-12-08 @ 20:22:42
URL: http://beaboy.blogg.se/
Postat av: Nina

Vilken härlig bild :)



Skönt att höra att jag inte är ensam om att tycka så och skönt att ni har det bättre där ni är nu.



2010-12-10 @ 23:30:56
URL: http://thepioneer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0