Memories.

Idag mår jag bättre, skönt.
Fortfarande förkyld, snuvig och nysig samt ont i magen (som jag alltid får vid förkylningar).
Men jag känner mig inte utslagen som igår.

Tobbis var så snäll igår, han lagade mat och diskade när han kom hem så jag fick sova en timme ♥
Sedan åkte han och köpte lite godis och choklad till mig, som vi åt när vi kollade på film. Det får man väl göra när man är sjuk? ;p

Pratade med mamma nyss, hon och några av hennes syskon ska åka till stugan i Övermark, Finland och städa ur den. Den har nämligen sålts.
Det känns sorgligt, man har spenderat så mycket tid där när man var liten. Och det finns så många härliga minnen därifrån.
Jag kan se stugan framför mig, och morfar som kommer nerför trappan.
Jag kommer ihåg en sommar när Evis familj var där samtidigt som oss.
Det var en varm sommar och jag och Olle badade i den röda uppblåsbara poolen ute på gräsmattan, vi sprang ut på gräset och sedan hoppade vi i poolen igen, tillslut var vattnet alldeles svart för att vi sprungit så mycket på gräset så vattnet var alldeles fullt av lera. hihi det är ett härligt minne :]

Jag minns sista gången jag var där, det var jag, mamma, Lee, Malin, Mia, Mormor & morfar.
Och vi var såååå nära att missa båten, jag har aldrig sett mamma köra så fort och jag har nog aldrig sett morfars vita mercedes gå så fort heller ;) hihi.
Jag minns när jag & Mia tittade bakåt så såg vi den komma mot oss, Malin vid ratten och mormor och morfar som nervösa passagerare :)
hihi men vi hann precis med färjan iallafall :] Även om LEE fick bära mormor uppför trappan:p

Nu kommer man förmodligen aldrig åka dit mera, men man har alla minnen. Och alla känslor och alla lukter som man förknippar Finland med :)
Finland är morfar & mormor för mig, och det är kärlek och familj ♥

***

Alex har precis somnat, jag ska snart ta mig in i duschen, jag har redan packat Sebbis och Alex väska. De ska sova hos farmor & Stefan när jag är i Stockholm så inte T behöver ta ledigt. Sebbis var så uppspelt imorse att han vaknade tidigt, och väckte både mig och Alex. Sötfisen.

Nu skriver jag nog inte mer förrän jag kommer hem från Stockholm, så Ciaooooo!

En bild på mammas lilla hjärta, som blir ett år om en vecka, var tar tiden vägen???





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0