Lita ALLTID på din Mamma/pappa instinkt!

Precis som vi misstänkte så var Alex nyckelben brutet ändå.
Vi sa det när vi var på sjukhuset+vårdcentralen förra veckan, men fick svaret att så inte var fallet.
Men han visade alla tecken på att ha ett brutet nyckel ben, både jag och T tyckte det kändes så när vi försiktigt kände på hans onda lilla nyckelben.
Han blev dessutom blå och fick en knöl.
Igår ringde jag återigen till V-C och fick en tid hos en annan läkare, han gav mig en remiss till akut röntgen och när jag inte nöjde mig med endast det fick jag även en remiss till akut ortopeden, då de kunde känna efter hur det kändes.
Röntgen visade denna gång heller ingen skelett-skada men när vi fick träffa ortopeden och denna kände på Alex nyckelben så kunde jag få våra misstankar bekräftade. Det var brutet.
Men man gör ingenting åt det, utan det får läka ut av sig själv. Man kan ge lite alvedon för att lindra smärtan.
Så skönt att veta vad det är.

Och nu har vi lärt oss att ALLTID lita på vår mamma/pappa instinkt.




***

Annars så har vi haft det bra sedan jag skrivit sist, A har varit på bra humör trots att han haft lite svårigheter att ställa sig upp då han ej vill använda höger arm. Men han har ändå varit världens gladaste kille.
Sebbis han mår bra och kör på i sin vanliga takt, mammas gullunge!

Och jag... mår väl också bra. (förutom att jag är så fruktansvärt less på detta skit väder, bläää!)
Ska bli lovely att sätta upp advents ljusstakarna i fönstren, just nu är det svart i alla fönstren då vi nyss putsat dem och satt upp julgardinerna men ännu inte tagit upp ljusstakarna.

Ha en nice dag!

Lägger in några bilder på mina älsklingar. Mammas stolthet.

 


Kommentarer
Postat av: Jenny

Stackars lill-Alex! :( Tur att ni fick reda på sanningen till slut, trots att det inte är så mycket att göra med det liiiiilla nyckelbenet.

2009-11-25 @ 15:31:33
Postat av: Cilla

Alex är precis som dig! :) hi hi. sötbollarna

2009-11-25 @ 17:05:15
URL: http://annacecilia747.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0