Magsjukan sprider sig...

Ja, jag känner mig som en bov.
Det började ju med att jag blev sjuk och sedan T.
Vi pratade om på söndag kväll att peppar peppar så har nog barnen klarat sig.
(Iofs så kräktes Alex en gång, men mega mycket på Lördagen, men mådde annars som vanligt, hoppas det var hans magsjuka!).
Vi kollade på Beck på söndags kvällen, och kollade på Sebbis där han sov så sött i sin säng.
Vi lade oss och efter ca 5 minuter hör vi Sebbis gråta. Pust, så hade oxå han vår lilla älskling blivit magsjuk.
Det var kräks över hela honom och hela sängen.
Självklart vaknade Alex, så jag fick söva om honom medans T bytte i sängen och duschade av Sebbis.
Han kom o lade sig och A somnade om, det gick kanske 10 minuter så hör vi att han kräks igen.
Så vi sprang upp och det var bara att göra samma procedur igen...
Sedan sov han lite drygt en timme innan det var dags igen, det var så synd om honom.
- Mamma jag vill inte kräkas meraaa, jag vill ju bara sova, snyftade han när jag duschade av honom. *Darling*
Sedan lade vi oss och efter 5 min så kom det igen, så då blev det en sista dusch och sedan sov han hela natten.
Stackars liten.
Så igår var hela familjen hemma o tog det lugnt, S var lite trött o hade feber och T vilade sig inför jobbet idag.
Så idag fick han vara hemma, han har dessutom lite feber, så han är nog oxå förkyld.

Blev ingen babysång idag heller :[ Mano smsade tidigare att Stefan blivit sjuk inatt och hon kände sig dålig.
Pratade sedan med pappa, och Monica hade oxå blivit sjuk inatt. Tycker så synd om dem, och allt är mitt fel. Usch.
Förlåt!
Nu återstår att se om pappa, Mano och mamma också blir sjuka, eller om de klarar sig. Vi hoppas på det bästa.

Förövrigt så var jag & Alex ut o prommade med J igår kväll, mycket trevligt.
Alex har även fått tillbaka eksemen på kinderna :( De som blivit så fina, och nu är de alldles röda o prickiga igen.
Längtar tills den 1/4 så vi kanske kan få några svar! Vill verkligen börja med välling snart, så kanske han sover längre på natten.

Ikväll ska jag ner på jobbet och äta lite, tur man har världens bästa sambo eftersom CA ringde 17.10 igår o frågade om jag kunde komma ikväll... kanske inte världens bästa framförhållning, men tur att T är så snäll då :)

Men men... nu sitter vi o väntar på att golvet ska torka, hann med lite städning nu på morgonen, och nu sover äntligen A :)


Bilder på mina älskade små pojkar ♥

 Lill sjuklingen leker med lego :)

 Alex försöker ta sig fram på golvet, men kommer bara bakåt än så länge :p

 Alex undersöker sina fötter :]

 Mamma & Alex alldeles innan jag blev sjuk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0