Sömnlöshet.

Sömnlösheten håller på att knäcka mig.
När ska Alex börja sova bra igen?

Han har haft en period nu sedan någon månad tillbaka då han sovit som en kratta.
Han vaknar ofta, vissa nätter somnar han inte alls om utan då måste jag ta över honom till mig. Men oftast somnar han om.
Igår och inatt vaknade han 1-2 ggr i timmen, visst han somnar om men man sover ju ändå som en kratta om man blir väckt 1-2 ggr i timmen.

Jag hoppas detta bara är en "fas" som går över snart.

I mitt sinne tror jag att han skulle sova bättre om han hade eget rum, men man vet aldrig när han får det.
Inte inom den närmsta framtiden så som läget ser ut just nu. :[

Förresten så har Alex ritat en jättefin teckning till tomten, och den är med i ST idag på sidan 24 :]

Nu har han precis somnat, han var svår sövd idag. Han ville inte ligga i sin egen säng och somna själv som han alltid gör. Utan fick lägga mig och mysa med honom i vår säng och då somnade han på 3 minuter.

Han är förövrigt inne i en underbar period (förutom sovningen såklart), det är så underbart att se hur han lär sig nya ord dag för dag.
Sebbis är också inne i en härlig period, förutom när han har sina trots stunder. Men annars är han världens underbaraste lilla kille. Han blir så stor, och han förstår så mycket och har ett otroligt minne!

Idag ska jag vaccinera mig, på jobbet kl 14. Så snälla Pontus ska hämta Sebbe, gissa om han var uppspelt? :]

Ha en bra dag, vi höres!


Kommentarer
Postat av: monica

kul att ha två fina teckningar på kylskåpet. tack kramizar

2009-12-10 @ 22:48:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0