Resumé

Well... helgen i Oxelösund gick... FORT!
Vi åkte ner på fredag eftermiddag, det var super mkt snö längs vägarna.
Kändes som man var på väg norrut iställer för söderut.

Boysen var superduktiga i bilen, ingen gråt och inget bråk.
Förutom när vi hade typ 3 mil kvar då blev A less, då det var mörkt och han säkert inte förstod varför vi varit i bilen i ca 6 timmar. *Stackars*
Sebbe var inte mycket till sällskap då han satt och stirrade in i sin bärbara dvd. (vad skulle vi göra utan den???)

Lördagen var mysig, det var sjuuuuuuuuuuuuuukt mycket snö där nere, brukar ALDRIG vara snö.
Vi åt julmat och bytte julklappar, och lagom till middagen kom G's bror (Sebbis farfar är G :]) samt hans barn Joel och Sara dit. Så då blev det liiiiiiiiiiiv i luckan, om man säger så :]
Joel är 7 år, och Sebbis blev såååååååååå lycklig när han kom.
Det blev hans idol, han följde honom överallt och hade super kul :)

Söndagen var det dags för hemfärd igen, och det gick super bra :)
Förutom det hemska snöovädret! Alltså det var det värsta! Det snöade på tvärsen, och man såg knappt en meter framför bilen. Det var super mkt trafik och det var hemskt. Jag var nervös hela vägen hem!
Mellan Hudik & Sundsvall gick det dessutom inte att köra fortare än 60, blä!

Igår var vi hemma jag & boysen hela dagen, snöade så och var så kallt.
Idag skulle Sebbis på dagis, men precis när vi klätt på honom ringer V från dagis och varnar oss för att FEM barn fått magsjuka, så då bestämde vi oss för att ta jullov redan idag. Vill INTE ha magsjuka i jul.
(Räcker med att hela familjen gått och blivit småförkylda igen... blä!).
Så idag har barnen lekt, och jag har STÄDAT, STÄDAT & STÄDAT! Och vi har även bakat, saffrans skorpor & vört bröd.

Morsis var även förbi en sväng, hon skulle lämna Sebbis imorse, men behövdes ju inte :)
Men hon kom förbi en sväng på eftermiddagen, och hon var sååååååååååååå olik sig. Hon hade färgat håret brunt! Och hon var super snygg i det, me like!!!

Imorgon är det dagen före julis, då ska vi mysa jag och pojkarna! Håller tummarna på att det inte ska vara för kallt så vi kan gå ut och busa i snön :]

Ja roligare än såhär blir det inte... :]

 Sebbis och Farfar G busar ute i snön!

 T's söta kusin Sara! (Look-a-like med T's syster, creepy!)

 Joel, Sebbe & A leker.
A försökte desperat hänga med i deras lekar, tihi sötisen :)



Morsis i sin nya hårfärg, och en suris Sebbe :)




Kommentarer
Postat av: Anna

Hej vännen, skönt att bilresan gick bra - vilka duktiga killar du har!

Ha en riktigt mysig jul nu, själv ska jag jobba några timmar till innan jag får julledigt!

Kram Anna

2009-12-23 @ 11:01:47
Postat av: mamma

God jul ni underbara lilla familj.

Jag önskar er fina dagar över jul med Tobbes familj och med pappa o farmor.

Jag längtar till vår helg - NYÅRSAFTON tillsammans med er.

OJ vad jag ska kramas med pojkarna, julkramar till er allla från mamma

2009-12-23 @ 13:30:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0