Biverkningar av vaccinet, stackars liten ♥

Inatt blev det inte alltför mycket sömn.
Trodde Alex klarade sig bra utan biverkningar från vaccinet då han inte visat ngr symptom eller mått dåligt under kvällen.

Men inatt vaknade jag av en söt konstig lukt och hörde Alex små gråta.
Jag gick och kollade och minsann så hade han bajsat ner sig, och det var överallt i sängen.
Han hade alltså blivit lös i magen av vaccinet.
Så det var bara att ta upp honom och duscha av honom.
Han skrattade när jag duschade honom, så han verkade inte må dåligt iallafall.

T bytte i sängen, och vi försökte få honom att somna om. Men nej, det ville han inte.
Så vi tog över honom i vår säng, men han ville inte somna, iallafall inte på en gång.
Efter en stund somnade han dock med sina fötter över mig ♥

När vi vaknade imorse var han som vanligt, han åt sin välling som alltid och har sitt leénde på läpparna som alltid.

Sebbis kom in strax före 07, uppspelt som väntat att det var 1 december.
07.15 slog vi på teven för att se julkalendern, verkade faktiskt vara helt okej detta år.
Sedan fick de sin välling och efter det fick Sebbis äntligen öppna sin chokladkalender.
Han hittade ettan på en gång, och sedan hjälpte han Alex att öppna sin :]
Så låg de där i sängen mina små älsklingar och mumsade på sina små chokladbitar ♥
- Åhhh mamma, det var verkligen gott med choklaaad!, utbrast han när han ätit upp. tihi.

Nu är det snart dags för babysång.
Känner mig lite trött och min hals har börjat värka... bara jag inte blir förkyld.

Well, ha en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0