Egentid!

Helt amazing, idag har jag fått vara helt ensam fr 12-14 (då T kom hem...).
Pontus ringde och frågade om han fick ta med Alex på en liten sväng upp till sjukhuset o hälsa på Mano, och självklart fick han det.
Sedan när han kom o hämtade A så frågade han om han fick hämta Sebbis på dagis oxå, och ta med dem på lite påskfika. Så jag skickade med ståbrädan.
Snacka om att Pontus är helt fantastisk. Att ta på sig uppgiften att gå ner på stan med en treåring som trotsar och en liten bebis, det är det inte många 17 åringar som klarar.
Han måste vara världens bästa! :]
Jag passade på att städa medans jag var ensam, och tog sedan en lååååång dusch.

Får se hur det gått för dem sedan när de kommer hem, ännu har han inte ringt så det kanske går bra :)

Tobbes mamma har förövrigt legat inne på akuten sedan igår, någonting med gallan :/ Hon hade fått åka hem nu, och skall opereras framöver. *Tänker på dig*

Ikväll kommer Cilla, Mark & hans föräldrar hem. Ska till farsis på påskmiddag på Lördag så då får vi träffa dem :)

Nu ska vi bara njuta av påsken och att alla får vara lediga tillsammans, sååå mysigt!!!
***

Ett litet Ps... så hade vi en hemsk start på natten, A vaknade kl 00 och grät, vägrade somna om och jag vägrade amma honom. Så vi körde 5 minuters metoden, men då vi försökte trösta honom blev han bara helt tokig och skrek o grät ännu mera. Tillslut somnade han utmattad efter ca en timme, och snyftade i sömnen. Men han sov iallafall till 05 då han fick mat och sov sedan till 07.10.
Jag blir så frustrerad, jag vet inte hur man ska lyckas få honom att somna om själv på natten. Jag vill inte att han ska vara ett barn som är tok bunden till mig genom att han inte kan somna om på natten förutom om han ammas.
Lika bra att avvänja honom redan nu, istället för när han blir äldre. Då blir det nog svårare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0