Nedstänkt av en långtradare!!!!

Idag har jag och A varit ute på en låååång promenad samt hälsat på Kismet och hennes lilla lilla lilllaaaa Emil :)

Först gick vi upp med Sebbis till dagis (hade bestämt mig för att gå idag, och när jag bestämt mig för något så ändrar jag inte på det, synd bara att det regnat sjukt mycket heela dagen...) och sedan prommade vi vidare till Kismet som bor på Fridhemsgatan, en ganska rejäl promenad. Skönt att komma ut och få luft, dock tråkigt att man typ blev genomblöt då det regnade och fortfarande regnar väldigt mkt.

Lilla Emil var sååå söt, och sååå sjukt liten, endast 48 cm lång och ca 2800 g. Han sov mest hela tiden vi var där, precis när vi skulle gå hem vaknade han iallafall till och vå fick se lite på honom, och passa på o ta ngr kort :]
Han hade jättemkt hår, och var sååå såååå liten.
Kismet däremot såg super fräsch ut för att ha fött en liten bäbis 5 dgr sedan, själv såg man ju ut som ett spöke :p

 

När det var dags att gå hem somnade A precis till, han var annars vaken hela tiden när vi var hos Kismet. Så när Emil väl vaknade o ville ha mat, då somnade A :]

Vi prommade sedan upp till dagis och på vägen upp dit blev HELA jag nedstänkt av en långtradare, det kändes ju super kul, jag som redan var rätt blöt. Himla sviiiin!!!
Anyway sedan fortsatte vi uppför busbacken, som inte är någon lek när man släpar på en barnvagn, och sedan hämtade vi älsklingen och fortsatte hemåt.

Nu sitter vi o kollar på Sebbis nya favvofilm "Aristocats", fikar lite kexmackor (Sebbis ord för saltiner), finncrisp, saft och Loka päron.
Snart ska jag börja med maten, idag blir det kött och grönsaksgratäng!


Måste ju lägga in en bild på min lilla A, som såg ut som en jätte om man jämförde med Emil ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0