Finns det något ljus?

När man pratat med ca 100 personer, och ca hälften av dem är missnöjda, de klagar på hur lång tid allting tar då blir man ganska trött.
Inte på kunderna såklart, det är ju kunderna som gör arbetet roligt, men på att det aldrig ser ut att ljusna.
Visst nu ska vi få ny personal, men exakt när vet vi inte. Och hur lång tid kommer det inte ta att lära upp de nya, och det går inte att vara handledare till någon mitt i semester perioden.
Just nu ligger vi alldeles för långt efter, och om vi ligger efter nu (och har gjort sedan i September ungefär...) hur kommer det då se ut i slutet utav sommaren, då kommer vi ligga ännu mer efter och hur många kunder kommer då vilja stanna hos oss?
Varför ska det dröja sååå länge innan någonting händer, det har varit samma sak ända sedan jag började, ja tillochmed innan jag började.
" Jag vet att ni är slutkörda" säger en utav cheferna,jaså det vet du?
Jag skulle gärna vilja se denne jobba hos oss med våra jobb i 2 veckor, så kanske kanske denne skulle ha en inblick hur stressigt det verkligen är, och hur vi egentligen mår.
Vi är ändå rätt unika och fantastiska tycker jag, vi har jobb upp över öronen, men ändå är vi så possitiva, ändå finns den där glädjen i gruppen, och den enorma arbetsviljan. Jag hoppas vi aldrig tappar den, för om vi skulle tappa den så skulle det inte finnas någon mening att arbeta kvar.

Kommentarer
Postat av: Eva

Det där känner man igen. Samma sak oavsett vilket bolag man jobbar på. Skööönt att man är mammaledig! Tjingeling!

2008-03-06 @ 19:23:46
URL: http://www.evanpevan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0