Piglux... igen...

Idag ringde de mig från dagis strax före kl 9. Fröken lät upprörd och berättade att "något hade hänt med Sebbes arm igen". Jag skyndade mig ut till bilen för att åka upp till dagis för att skjutsa Sebbis till akuten.
Han grät och hade såååå ont min lilla älskling. Jag fick låna en filt som jag svepte om honom och så åkte vi upp till akuten, när jag skulle lyfta ur honom ur bilen så hörde jag ett högt "knaaaaaaaaaaaaaak", och Sebbis började tjuta. Och sedan var armen helt plötsligt tillbaka på sin vanliga plats igen. Så vi behövde aldrig gå in på akuten, utan kunde fortsätta dagen precis som vanligt :]
Sebbis dagis fröken var lite skärrad när jag kom tillbaka, och sa att hon inte ville klä på honom mer :), men det är ju så lätt hänt, har det hänt en gång så händer det garanterat igen, och det är ju aldrig någons fel riktigt.
Men det ser väldigt otäckt ut när det händer, och man känner sig som en bov, men lika snabbt så är det ju bra igen :) Min lilla hjälte, han är så duktig :]

Ikväll ska T,jag och min pappa (!) på ishockey. Det är inte varje dag som man får gå på hockey med pappa, så man får ta vara på det :] Har bara varit en gång tidigare, och då var han mest besvärad över de som satt brevid oss och sjöng, och längtade till pausen så han kunde få äta varmkorv he he he.

Nu sitter vi i soffan och tittar på Laban (igen, nu kan jag filmen heeelt utantill), och väntar på att mamma skall komma och se efter Sebbis medans vi ser på hockey...

Kommentarer
Postat av: Cilla

ja Sebbe tar efter sin mor! Jag minns när jag trodde att det var mitt fel att din arm alltid gick ur led så jag förstår den där stackars dagis-fröken. Ha det så kul på hockeyn! Jag vet att pappa 'låtsas' att han gillar hockey men vi vet ju precis som du skrev att innerst inne är han mest där för varmkorven! Hi hi, och för Monica's skull också då förståss! ;)

Puss och kram

2008-01-28 @ 17:59:35
URL: http://annacecilia747.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0