Kalas.

På Fredag ska vi ha kalas här hemma, det är min älskling som fyller 25 år.

Alltid när någon hemma hos oss fyller år får jag panik, vad ska jag baka och framförallt det måste bli snyggt och gott!!! Tyvärr är jag inte världsbäst på att baka, därför tar det lång tid för att allting verkligen skall vara perfekt.


I år ska vi dock bjuda på mat oxå, så det blir inga kakor utan bara 2 tårtor....

Jag ska göra en Daim-marängtårta och en After Eight tårta.

Ikväll har jag gjort den förstnämnda, nu ska den bara in i frysen tills på fredag, hoppas den blir smarrig, den ser iallafall super god ut :) Bilder kommer framöver :]

Jag ska försöka hålla mig från att äta av den, har blivit väldigt mycket godis och läsk när det varit jul och jag varit ledig. Jag har gått upp 3 kg, och det syns verkligen, jag är som en ballong, inga kläder passar och byxorna är för små. Idag hade jag en rätt lång tröja på mig, som tur var för jag blev tvungen att ha mina byxor uppknäppta på jobbet, haha.

Jag härmar Frida och lägger ut länken till en tjej som verkligen skulle behöva äta lite godis, hon väger 10 kg mindre än mig ( ja 13 nu då...), och är 3 cm längre än mig, hon skriver att hon är tjock, och svälter sig själv.
Om hon nu är så tjooooock, då måste jag vara som en rund boll...

http://must-be-thin.bloggagratis.se

Och imorgon är det oxå kalas, Då skall vi till mormor som fyller 80 år, hela min stora släkt, älskar att träffa dem, de är världens bästa släkt:::::

Farmor ringde förut - Matilda, hur mår du?
Hon hade drömt att jag hade hemska utslag över hela kroppen, undrar var drömmar kommer ifrån::::

Nu ska jag se på Grammisgalan, ciaoooo

Kommentarer
Postat av: Cilla

Men hörru! Fy vilken äcklig blogg den där sjuka tjejen skriver! Hoppas du inte vill vara så där smal?! Det är ju vidrigt. Jag är hellre lite rund än att slösa bort all tid på att tänka på vikt.

Hoppas det går bra att baka?! Jag önskar jag fick vara hemma både för mormor och Tobbes födelsedag.

Puss

2008-01-09 @ 21:41:43
URL: http://annacecilia747.blogg.se
Postat av: Ida-Marie

Stessigt men skoj med kalas, du har både 25 och 2 års kalas på g alltså.. Stressa inte för mycket!! Dina 3 "extra" kilon ska du se är borta på ett kick nu när du börjar jobba och äter mindra julmat/godis ;-) Kram!

2008-01-09 @ 22:10:58
URL: http://mimmpan.blogg.se
Postat av: Friday

Hello Girlie!

Hoppas att vi kan ses nått mer snart, kanske kan leka med Sebbisen:]

2008-01-10 @ 22:50:02
URL: http://friday1984.blogg.se
Postat av: monica

Jag tycker att du är jätteduktig. Kg behöver du några så man törs ta i dej och kramas.Behåll dem.

2008-01-11 @ 18:23:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0