Döden


Man vill sällan tänka på den, men den kommer ändå farande som en elak fiende.
Och när den kommer dig nära så ger den dig en tankeställare.
Att man verkligen skall ta vara på varandra, att berätta för dina vänner och dina nära hur mycket du älskar dem.
Att man borde sluta klaga på en massa små petitesser; jag är för tjock, jag har inga kläder, jag tjänar för lite osv.
För vad betyder det i ändå i slutändan? Det enda som betyder någonting är hur man har varit som människa, att man haft människor omkrig sig som älskat dig och som minns dig den dag då du lämnar livet.

Till alla mina nära och kära; Jag älskar er så ofantligt mycket, tack för att ni finns i mitt liv och gör det värt att leva.

Jag såg en liten dikt i en tidning häromdagen som jag glömt, det är en väldigt enkel men också väldigt fin dikt:
Det finns en blomma så vit som snö, den kan aldrig vissna den kan aldrig dö....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0