Två små små steg :)

Åh gull-ungen min!!! Han tog sina första två små steg idag. Han släppte soffan och bordet och gick två små små små steg in i mina armar. Så duktigt, stoooolt stooolt mamma :)

Nu luktar han fisk ;) Han har precis mumsat i sig en burk lax-gryta. Han tyckte verkligen om den.
Nu när han fyllt ett finns det ju en massa nya maträtter att välja på.

Ja jag vet, jag måste bli bättre på att laga mat som Sebbe också kan äta. Men det är så svårt. Både jag och Tobbe är sämst på att komma på vad vi ska äta. Och nu är det ju ännu svårare när Sebbe oxå ska äta. Då måste det vara rikigt bra mat oxå.

Seb fick en jätte fin Nalle Puh musik bok av sin farfar när han fyllde år. Den var verkligen toppen bra, med melodier som det stod texten till och fina bilder. På något sätt så förstörde han den igår. Vet inte hur eller när, men hur som helst så är det helt död nu. Kommer ingen musik när man trycker :[ Typiskt.

Det gick super bra att ta Baby-sim korten igår, han var såååå duktig.
Först tog vi ett under vattens kort då Sebbe dök själv. Sedan ett på hela familjen under vattnet och ett i en badring på bara Sebbe. Hoppas de blir fina!!!

Imorgon ska vi på ett års kontroll, också ska vi vaccinera Sebbe samtidigt. Hoppas han är lika duktig som de andra gångerna. Inte sagt ett pip och varit som vanligt hela dagen. Min lilla duktiga kille :]

Inatt hade jag en sån där dröm om morfar igen, jag vaknade alldeles kall svettig med tårarna rinnande nerför mina kinder. Det var så verkligt och så hemskt. Han låg på golvet och var döende, och alla var samlade i deras hus. Men det var alldeles tyst ingen sa någonting. Jag minns att jag var rädd, men jag gick ändå in till honom. Jag tog hans hand, jag grät och grät. Och han bara tittade på mig.
Jag bad om förlåt för att jag inte varit där, och berättade hur mycket han verkligen betydde för mig. Han tittade på mig, jag pussade på hans hand och han kramade den svagt till ett svar.
Åh lilla morfar, jag kan fortfarande inte förstå att du är borta. Lilla söta moppin....

Nu ska jag pussas och kramas med Sebbe, han är så underbart mjuk dagen efter baby-simmet, det är bara han som kan trösta mig när jag börjar tänka. Min lilla ängel.

Kommentarer
Postat av: Kussen

Ojojoj.. Två små steg.. Nu börjas det! :) Tänk när han springer runt, runt, runt i lägenheten. Spännande! :p

2007-02-19 @ 15:04:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0