Ponny-trav

Igår var jag på en liten upptakt med jobbet.
Vi skulle hålla till på Bergsåkers travbana.
Det hade kommit upp 5 höjdare från Stockholm, som skulle få veta mer om vårt område.

Först fick vi en underbar lunch, potatis o fisk i en underbar sås med svamp o räkor, mums.
Sedan hade vi ett låååångt möte. Där vår chef först berättade om vår verksamhet, och sedan fick de andra cheferna berätta om sina områden. Rätt så intressant, att få veta hur lite man vet om resten av företaget.
Och hur stort Folksam egentligen är, och hur mycket pengar det egentligen omsätter.


När vi haft det långa mötet så gick vi över till ATG kliniken, där vi fick en rund visning och se hur allt såg ut. Synd bara att jag varit där tidigare, så jag visste det mesta. Men intressant ändå.
Hade jag inte haft så värdelösa betyg så jag måste läsa upp dem i typ 2 år, så hade jag verkligen velat blivit veterinär. Förmodligen inte för hästar, men för smådjur.

Sedan var det dags för höjdpunkten på hela kvällen. Det var anordnat ett ponny-trav, bara för oss :)
Jag kände mej rätt så nervös, eftersom att alla vet att jag ALDRIG rört vid en häst förut så kände jag på mig att jag skulle stå på start listan.
Och det gjorde jag ju såklart oxå.
Som tur var så var det ju  3 små shettisar och ett russ, o de är ju gudomligt söta. Och ganska ofarliga, men ändå är man inte häst van så är det rätt så pirrigt.
Efter lite övertalning gick jag ändå med på att köra mitt lopp.
Jag skulle få köra Gustav, den sötaste av dem alla.

Åh shit alltså vad fort det gick när den lilla hästen väl började trava. Man tror inte att de orkar så mycket, men det gick verkligen fort. Och det var otroooligt rolig!!!
Men det roligaste av allt var helt klart att JAG VANN MITT LOPP!!!
Kände mej mäkta stolt när jag hade klarat av både att köra ett helt lopp och dessutom vinna det. Det kändes rikigt kul!
Sedan att jag nästan frös ihjälp på kuppen det spelade inte så stor roll :)

Sedan fick vi middag, kalv,rödvins spegel, tomat i ugn med vitlöks-bea. samt ett glas vin till. mumma!
En riktigt trevlig kväll, och höjdarna var rikigt trevliga. Inte sådär stela som chefer brukar ha en tendens att vara.

Nu ska jag gå iväg och pussa o krama på min lilla ängel, eftersom jag nästan inte hann se honom alls igår!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0