15 Februari 2006

Då föddes min underbara lilla son. Som vi igår hade stoooort kalas för :]
Hela dan var så mysig och han var så glad.

Vi började med att sjunga för honom med ljus och serpentiner. Han blev vett skrämd, lill bubben.



Sedan låg vi o myste o drack välling innan vi hämtade presenterna och sjöng ännu en gång.



Sedan myste vi lite till o städade o bakade innan alla gäster kom vid 17.00.

Vi gjorde en egen liten tårta till älsklingen som han fick äta helt själv. Kladdigt blev det, så han hade på sig ett stort förkläde.

   

Han tyckte mest om grädden :)  Tårtan var gjord av mango puré och paradis dessert, samt vanlig tårtbotten och så en massa grädde :)


Till alla andra gjorde jag en mumsig ananas paj och en hallon/blåbärs paj, samt en massa små kakor.

Allting såg verkligen mumsigt ut, men jag fick ju bara sitta o titta på eftersom jag måste hålla mitt nyårs löfte. Inget kaffebröd eller godis.


Hjärtat fick jätte mycket paket. Men det finaste tyckte jag var det min pappa hade ordnat.
Han hade plockat ihop en låda med alla böcker i serien skattkammaren, som han fick när han var liten och som mamma och pappa läste ur för mig och min syster när vi var små. Och så hade han skrivit ett fint litet brev. Det var super fint, och kommer bli ett fint fint minne när Sebbe växer upp.

Och när klockan blev 20.36 sjöng vi igen, och jag höll älsklingen i min famn och pussade på honom eftersom det var exakt ett år sedan han föddes då.
exakt ett år!

Så på denna bild är han EXAKT ett år, min lilla skatt.

Året har gått så fort, och allting har varit så underbar. Han är världens finaste lilla kille, så snäll och underbar.

Han somnade som en stock när alla gått hem, behövde inte ens nappen. Och han sov heeela natten utan ett enda knyst, och vaknade 08.15 imorse.

Han har varit så mysig nu på morgonen, min underbara älskling.
Nu ska vi kramas, ska jobba om en timme.


Kommentarer
Postat av: Ida-Marie

Du får puss grattis från oss i efterskott! :-) Tänk att det gått ett helt år sedan han kom tycker det var nyss ju.. Låter som ni hade en super dag igår, blir nästan lite tårögd när jag läser ju ;-)

2007-02-16 @ 18:32:31
URL: http://mimmpan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0