Förkyld liten älskling.

Idag är bollen och jag hemma från dagis och jobbet.
Sebbe är jätte förkyld.
Han har inte sovit många timmar inatt, och jag o Tob ännu mindre.
Han har inte kunnat andas genom näsan och har haft en hemsk hosta.
Imorse hade han feber, så då bestämde jag mig för att stanna hemma med honom.
Vilket var tur att jag gjorde, för nu är han så ynklig och liten, min lilla älskling.

Han ligger i vår säng och tittar sig omkring, han ser så sjuk och trött ut.
Förut var han på väg att sätta sig upp, och mitt i rörelsen så somnade han. Åh min gosis.
Vi låg o myste och han sov mellan 06-09 förut, det var så mysigt. Han blir så gosig när han är sjuk.
Men han var varm som en kamin, lill stackaren.

Igår kom Cillus hem, hon o pappa kom hit o fikade en sväng. Det var trevligt, tyvärr var ju Sebbe både lite sjuk och väldigt väldigt trött, så han var inte på sitt bästa humör.
Carro var oxå här o hälsade på, så igår var det fullt hus, trevligt!


Åh jag vill ha nya jeans! Alla mina jeans sitter så konstigt, de är för stora och konstiga. Och dessutom gamla!

Men men, vi ska ju flytta och betala dubbla hyror, så det får ta och vänta.


Var nog meningen att jag skulle träffa Cilla idag, men jag tror hon ska till farmor, och jag vill inte att Sebbe ska smitta ner henne. I julas gjorde han det, och hon blev så otroligt dålig, min lilla farmor.

Nu har Sebbe mekat lite i sina byxor, så jag måste sluta...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0