Alexander.


Imorse var vi på utvecklingssamtal med Alex. Vår lilla buse, vår lilla fantastiska älskling som faktiskt börjar bli stor. Han ska inte längre vara minst i familjen,  han ska bli storebror.
Han har en sån personlighet, en sådan energi och en vilja av STÅL!
Han är vacker som en docka, han är verkligen så otroligt söt. Och han är kärleksfull och kramig. Han håller fortfarande i handen när jag lämnar på skolan (han går i förskoleklass...) och ger mig alltid en hejdå puss o kram och även till magen. (Jämfört med storebror Sebbe som man aldrig fått hålla i handen, knappt säga hejdå till)
Han gör retar mig till vansinne varje dag och han leker med mitt tålamod till tusen, men han får mig även stolt varje dag, han får mig att skratta och att le varje dag, han får min mage att knyta sig av kärlek varje dag.
Han rör upp många känslor min lilla Alex.
 
Det går iallafall jättebra i skolan, han har lätt för att lära sig och är jätteduktig.
- Precis som sin storebror, vilka barn ni har, sa fröken.
Han behöver ofta mer utmaningar annars tröttnar han och får myror i bralllan. Han hörs mycket men är också duktig på att jobba och kan mer än han tror. ♥
 
Ja han är en speciell och helt fantastisk individ min lilla Alex. Jag är stolt och tacksam över att få vara hans mamma.
Och jag kan se på honom ofta och se mig själv, i hans humör och i hans tjurighet, i hans blyghet för nya människor och hans sätt att vara. Hans konst att sitta själv i timmar och leka, hans sätt att slarva bort saker, att glömma vad han gör. Han är väldigt styrd av känslor, precis som sin mamma.
Det är otroligt, att Alex har mycket mer från mig än vad han har från Tobbe, och att Sebbe är precis tvärtom han har mycket mer av Tobbes personlighet än av min.
 
Bilden ovan är från vårshowen, då han var Måns Zelmerlöw.
 
Min fina lilla minsting, som nu ska bli storebro och börja i första klass. Vart tog tiden vägen?
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0