Vecka 33

 
I onsdags gick vi in i vecka 33 av graviditeten.

Vi började veckan med en glukosbelastning som gick bra, puh! Det var dock vidrigt att dricka sockerlösningen och den skulle svepas på 5 minuter, blä! Min underbare man följde med mig och gjorde mig sällskap under de två timmar man måste sitta o vänta.
Jag var så hungrig på morgonen så jag trodde jag skulle svimma, inte van att fasta fr kl 20 00.
 
Sedan så har jag även fått carpaltunnelsyndrom. Har haft ont främst på nätterna i någon månad, armar o händer har domnat bort på natten. Men nu är det även på dagen, främst i höger hand och fingrar. Det är hemskt och gör så ont! :( Har nu fått en tid på vårdcentralen på onsdag för att testa ut en skena.
Tur det är sista veckan på jobbet, för det går knappt att jobba.
 
Vi har även inhandlat lillens spjälsäng nu, nu står den på sin plats brevid min säng. Och helt plötsligt blev allt så verkligt. Men det är ändå svårt att greppa att vi ska få en till liten bäbis.
Men svårast har jag nog att förstå att jag ska gå igenom en förlossning, jag känner mig så oförberedd och är nervös för det. Hur det ska gå.
Har jag glömt allting, och har jag förträngt hur ont det gör och kommer jag då kunna tackla smärtan?
 
Och en bild på min svullna hemska fot och så har vi hämtat ut ett startpaket :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0