#Paleotrainingchallenge

I Februari förra året hakade jag på en Challenge (utmaning) som Annika Sjöö hade i sin blogg.
 
Jag behövde någonting som tog tag i min mage och träning men framförallt så behövde jag något annat att tänka på.
Eftersom någon månad tidigare så hade marken under våra och mina fötter öppnats sig, någon nära hade blivit sjuk. Framtiden var oviss och allt jag kunde tänka på var detta. Att inte veta ut eller in, att inte veta vad som händer och att vara maktlös. Det behövdes inte mycket för att göra mig ledsen eller arg. Det räckte med att någon tittade på mig på fel sätt.
Därför hakade jag på Annikas Paleo challenge, och fick nåt helt annat att tänka på.
 
Så nu, när marken äntligen hade börjat räta ut sig, när gräset börjat växa igen. Så händer det igen. Marken bara försvinner, den försvinner och slukar oss med hull och hår. Och man är tillbaka på ruta ett. Eller kanske tillochmed minus ett.

Därför har jag bestämt mig för att haka på Annikas Paleo Training Challenge som börjar nu på måndag.
För att må bättre, och få någonting annat att fokusera på. För att grubbla mindre.
 
http://bloggar.aftonbladet.se/shapeup/2014/01/31/paleo-training-challenge/

Läs ovan vad det innebär.

Dock ska jag på bröllop mitt i challengen, så kan hända att det blir en fuskdag mitt i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0