Migrän.

Igår fick jag ett av mina migränanfall igen. Det började redan när jag vaknade, kände att det var på gång.
Tog några tabletter, men de hjälpte inte.

Åkte in o tränade innan jobbet, men det blev bara värre.
Sedan hade jag telefon hela förmiddagen, jag hörde knappt vad kunderna sa för det bara skar som knivar i huvudet innanför höger öga. Samma ställe som alltid.

Åt lunch, tänkte att det kanske blir bättre. Men efter lunch gick det inte längre, jag kände mig helt groggy och hade så ont så jag inte visste var jag skulle ta vägen.
Åkte hem och somnade rätt snabbt, sov till 17.45 då det var middag. Tyvärr var inte smärtan det minsta borta då heller, det skar som knivar hela kvällen.

Idag är migränen fortfarande kvar, men inte alls lika illa som igår. Mina förhoppningar är att den är på väg bort nu.
Det vore skönt, för jag orkar inte ha ont hela dagen igen.
Den som inte har haft migrän kan inte föreställa sig hur vidrigt det är. USCH!

Kommentarer
Postat av: Em

jag hoppas.. hoppas så mycket att du någon gång tar dig ut det. för befrielsen i att leva när man inte är besatt av det alla timmar på dygnet, är otrolig.

En rätt personlig fråga.. om din migrän. Äter du p-piller? Kanske inte har alls med det att göra, men jag fick rådet ifrån min barnmorska att sluta med den när jag blev över 25, för det är mycket större risk för extrema migrän attacker :/

Svar: Ja jag äter det, började med det för ca 1 år sedan och det var precis då som migränen började, så jag misstänker att det kan ha något med det att göra.
Ja det skulle vara befriande. Jag vet inte hur det är att leva sitt liv utan att ständigt må dåligt, och att ständigt pendla upp och ner i vikt. Aldrig riktigt hitta balansen.
annamatildas

2012-09-26 @ 12:23:21
URL: http://marytheory.blogg.se
Postat av: Em

Testa att sluta, tog mig ungefär 2 månader innan jag kände mig.. jag vet inte. Men normal antar jag och slapp migrän attackerna som kom så fort jag andades ut en stund :/
Jag visste inte heller hur det va. Trodde inte det var möjligt att få ett liv utan att konstant må dåligt över kroppen o maten.. men idag går det. Hoppas jag på något sätt kan ge dig hopp om det :)

2012-09-29 @ 15:04:10
URL: http://maytheory.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0