Frukost nr 12.

12e frukosten här på sjukhuset. Jag vill bara hem nu. Jag kan ta mig ur sängen, ta mig till toaletten, klä på mig själv. Det är väl böjandet av mitt knä som jag har lite problem med. Men det går framåt. Jag vill bara hem till min egen säng och jag längtar efter hemlagad mat. Jag vill sova och vara utan en skrikande granne i rummet bredvid. (Lilla tanten har åkt hem, nu bor en äldre skrikande herre där istället). Blir så ledsen av att vara här, av att se de äldre som inte förstår var de är och vad som händer. Tänker på lilla farmor som också låg här på denna avdelning. Nej nu vill jag hem så jag kan börja se framåt. Mot maj och italien och mot juni och mot cypern. Det är mitt mål att vara stark och frisk till mina resor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0