"Avvakta en vecka till..."

Igår ringde jag efter lite "tjat" från några håll äntligen till Vårdcentralen. Jag hade mina aningar på vad de skulle svara, och jag fick precis rätt: Avvakta en vecka till du så ska du se att det blir bättre.
MEN JAG HAR REDAN AVVAKTAT ÖVER EN VECKA OCH JAG HAR HAFT PROBLEM MED MAGEN I 20 ÅR!!!
-Ja men det är säkert magkatarr, det är jag nästan säker på.

Och HUR kan hon vara så SÄKER på det? Har hon sett mig? Har hon ens känt på min mage? Har hon tagit blodprov på mig? Hade hon sett mig igår så hade hon sett en Matilda som kommer hem och gråter för att hon inte orkar ha ont längre, och som har en mage som är tredubbel storlek motför vad den brukar vara. Det såg verkligen ut som jag var gravid igår kväll, tog ett kort på magen och man hade lätt kunnat förknippa den med en gravidmage.  Usch.

Idag är det inte lika uppsvällt, nu är den bara dubbel storlek men det gör fortfarande lika ont...
Men det är väl bara att avvakta i 20 år till...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0