Ljuger...

Den som säger att det är lätt att vara mamma/förälder den ljuger.
Man försöker sitt bästa, man försöker lära barnen vad som är rätt och fel. Och uppfostra dem till små sötnosar, men självklart med sin egen personlighet och sina egna åsikter osv.
Men ibland eller allt som oftast känns det som man inte räcker till.
 
Man får vrida och vända på sig själv, bita sig i tungan. Varje dag är den andra olik och bjuder på nya utmaningar.
Missuppfatta mig inte nu, för jag ÄLSKAR att vara mamma. Det är meningen med mitt liv.
 
Men det blir verkligen inte lättare med åren, ju äldre barnen blir dessto mer utmaningar bjuder föräldraskapet på.
 
Som det här med att behandla andra som man själv vill bli behandlad. Jag har försökt förklara det ut och in, fram och tillbaka för båda barnen. Alex är fortfarande liten så han förstår inte riktigt allting självklart, men Sebbe han är ändå snart 7 år.
Det är klart han måste få upptäcka livet och själv se, men jag får ont i magen när han gråter i sin säng på kvällen och inte vill gå till skolan. För att nästa dag kanske själv göra samma sak mot sin kompis.
Och när jag som mamma är maktlös.

Det enda jag kan göra är att älska honom och finnas där för honom och försöka ge honom en stabil och trygg grund att stå på.

Men som sagt, den som säger att det är lätt. Den ljuger.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0