En klump av vemod, nu startar ett nytt kapitel.

Idag var barnens sista dag på Västergatans förskola.
Imorse när jag lämnade dem hade vi med oss varsin ros till alla deras fröknar, jag hade en stor klump i magen på väg dit och redan när jag såg förskolan så började ögonen tåra sig.
Vi lämnade över blommorna, kramades och fällde några tårar tillsammans, jag och fröknarna.
Det verkade inte bekomma barnen särskilt mycket, de sprang in och lekte.

Jag lämnade dem där och åkte med tårarna längs kinderna till jobbet, och när dagen var över åkte vi och hämtade dem och packade deras saker, tog hem deras pärmar och deras skapelser.
Kramades med några mer fröknar, och fällde några mer tårar.

Det känns så vemodigt, det är ett kapitel i livet som tar slut. Sebbis har gått där sedan 12 Mars 2007, och Alex sedan 11 Januari 2010.
Vi kommer sakna er på Västergatans förskola. TACK för allt ni gett våra barn, för att ni gett dem en stadig grund att stå på nu när nästa kapitel i deras liv börjar.

Imorgon börjar de på Älvstrandens förskola, och nya äventyr väntar.
Sebbis var ledsen när vi åkte hem idag, men så är livet, fyllt av avsked men också fyllt av nya möten, upplevelser och nya människor.

Kommentarer
Postat av: monica

glad över att era barn får börja ett nytt kapitel i unga år. tror att det kommer att bli mycket bra. nära till allt. mycket bra kompisar. önskar er all lycka. kramizar

2010-09-22 @ 22:02:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0