Vad är meningen?

Oftast brukar jag tänka, allting har en mening.
Att han där uppe har en mening med allting som händer.
Men ibland så finns det absolut ingen mening. Hur man än vrider och vänder på det så finns det ingen mening!!!
Som när ett litet barn drabbas av cancer.
När ett litet oskyldigt barn som aldrig gjort någon någonting ont, som bara finns till och andas. Som skänker glädje, lycka och kärlek till så många.
Vad finns det för mening i att ett underbart fantastiskt barn blir drabbad av cancer?

Läs E's blogg om lille Harrys kamp, hon skriver så bra och är så stark.



http://lillemanochjag.blogg.se


När någonting sådant händer så börjar man fundera, på allting man klagar över alla små saker som egentligen är bagateller. Och hur otroligt lyckligt lottade vi är.

Och jag funderar som alltid på vad vår värsta fiende har för mening överhuvudtaget? Den förstör så många liv.

Min kära moster CE har precis gått igenom en stor operation, och en kamp mot den vidriga fienden.
Och hon är så stark, och hon har en livsvilja som är helt unik.
Hon är någon att inspireras av, och hon är ett levande bevis på att mirakel kan ske. ♥


Kommentarer
Postat av: Emelie & Cindy

Hej :)

Jag vet inte om du sett att vi startade en insamling i hans namn ..

http://www.barncancerfonden.se/Gavor-Bidrag/Egen-insamling/Insamlingar/Lilla-du/



Hoppas att du mår bra i övrigt :)

Och att vi ses till helgen :)

2010-05-20 @ 23:28:15
URL: http://emfaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0