Tore88 & Magsjuk liten älskling

Nu har hälften utav min första arbetsvecka passerat.
Och allting har gått bra, det var lite trögt i början, att komma in i datorn. Få nya lösenord (för vem kommer ihåg sina lösen efter 1 år & 4 mån) och att få in mitt nya efternamn i alla systemen. Men nu är det ordnat och det är såå kul att vara tillbaka. Att få jobba och att träffa alla underbara kollegor!
Men det känns som jag kommer gå upp i vikt nu när jag börjat jobba, det är så mycket fika.
Idag fick vi prinsesstårta på förmiddagen och semlor på eftermiddagen. Nej nu får det vara slut med fikat för min del ;)

En kul grej hände på måndagen då jag fått alla mina nya lösen av IT support.
Alla utom ett fungerade, jag hade fått lösenordet Tore88.
Och jag försökte och försökte. Tillslut fick jag ringa IT support igen, och han uppdaterade systemet och sa att det skulle fungera. Jag testade igen men det gick inte, så jag ringde igen.
Han gick in i min dator och det fungerade på en gång för honom.
- Jaha men du sa ju Tore88 och jag skrev det.
- Ja och det fungerade på en gång, svarade han.
- Nej men jag skrev ju också det. T-O-R-E-8-8!
- Men hallå, jag menade ju T som i Tore, och sedan 88, det trodde jag du förstod
.

Oooooooops, hur ska man kunna förstå det när han inte säger det...

T har varit med A på inskolning. Den började i måndags och det hade gått så bra, de hade lekt och haft så kul.
Och igår också, med samling och fruktstund. Men sedan efter lunch så började han kräkas, och kräktes hela eftermiddagen och kvällen. Det var såååå synd om honom, hans första magsjuka. Stackars liten.
Han var så blek och trött.

 Sjuk älskling som myser♥

Idag mår han mycket bättre, och kan förhoppningsvis gå på dagis igen på fredag (48 h regeln, därav inget dagis imorgon).

I måndags fyllde ju även min älskade man 27 år♥ Vi firade honom på morgonen och efter jobbet hade vi kalas då vi bjöd på middag samt biskvi & after eight tårta (men alla var så mätta så fick ta med mig nästan hela after eight tårtan till jobbet igår, det var poppis ;p)

    A hade kak-fest :]

Till helgen ska vi byta rum med barnen. De ska få flytta in i vårt sovrum och alltså börja dela rum, spännande.
Och vi ska då alltså flytta in i deras rum, och förhoppningsvis ska alla deras saker då få bättre plats :]
Det börjar bli så sjukt trångt, och ännu har vi ju inget hus på G.

Avslutar dagens inlägg med en bild på älsklings Sebbis och hans nya overall. (en födelsedags present av mormor). Han har växt så otroligt mycket i höst/vinter så hans gamla blivit för kort i benen.
Han är förresten super glad att jag börjat jobba, så han får vara på dagis hela dagarna med sina vänner.
Det enda han tycker är lite jobbigt är att vakna på morgonen och att han inte hinner så på morgon tv :]

 Söt-pruppen!

Nu ska vi kolla på morden i Midsomer och imorgon jobb & dagis för mig & Sebbis.
T & A får vara hemma o mysa en dag till :]
Jag hoppas verkligen att känslan av att tycka det är sååå roligt att jobba och gå till jobbet håller i sig länge :)

Kommentarer
Postat av: C

Nästa vecka är det provapå vecka på Helex, se till att bli frisk tills dess......

2010-01-14 @ 12:42:06
Postat av: Jenny

Sebbe och Alex är helt otroliga :D Jag älskar bilden på A med choklad runt lillmunnen!

2010-01-14 @ 13:07:07
Postat av: maricel

önska jag hade kunnat komma och firat tobbe! Men hoppas ni hade trevligt. Älskar biskvi och den där tårtan såg inte nåådig ut! åh MUMS!

2010-01-15 @ 16:07:16
URL: http://mariceleriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0